اخبار ارزی : یورو/دلار روند زیان را امتداد داد

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان به نقل از «اف‌ایکس استریت» یورو و دلار امریکا در جریان نشست آسیایی روز چهارشنبه، روند زیان را به حوالی سطح 1.0850 امتداد داد.

در این بین، دلار امریکا در بحبوحه‌ی احساسات ریسک‌گریزی در حال ظهور، که احتمالاً ناشی از اظهارات جنگ‌طلبانه‌ی نیل کشکاری ، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس است، سودهایی را به دست می‌آورد و از این رو، این جفت ارز را با چالش‌هایی روبه‌رو می‌کند. اظهارات کشکاری حاکی از آن است که افزایش نرخ همچنان یک احتمال تلقی می‌شود که بیانگر عدم اطمینان در مورد روند کاهش تورم بوده و تنها دو کاهش نرخ را پیش‌بینی می‌کند.

با این حال، تجزیه و تحلیل نمودار روزانه، نشان‌دهنده‌ی یک سوگیری صعودی برای جفت یورو/دلار (EUR/USD) است که در یک مثلث صعودی تثبیت می‌شود. علاوه بر این، اندیکاتور شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) اندکی بالاتر از سطح 50 قرار دارد که بیشتر از این سوگیری صعودی حمایت می‌کند.

جفت یورو/دلار (EUR/USD) به طور بالقوه می‌تواند مرز بالایی مثلث صعودی و به دنبال آن سطح مقاومت روانی در 1.0900 را به چالش بکشد. شکستن بالای این سطح می‌تواند جفت را به سمت منطقه‌ای در اطراف سطح قابل توجه 1.0950 و به دنبال آن بالاترین سطح سه ماهه 1.0981 هدایت کند.

از جنبه نزولی، پشتیبانی فوری از جفت یورو/دلار (EUR/USD) را می‌توان در مرز پایینی مثلث صعودی یافت و به دنبال آن میانگین متحرک نمایی 21 روزه (21-EMA) در 1.0815 قرار می‌گیرد. شکست زیر سطح روانشناختی 1.0800 ممکن است فشار نزولی ایجاد کند و به طور بالقوه حرکتی به سمت سطح معنادار 1.0700 داشته باشد.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.