استفاده از سیم کارت ایرانی در اربعین به‌صرفه‌تر است یا سیم کارت عراقی؟

سیم‌کارت‌های عراقی از جمله موضوعاتی است که زائران مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) باید به آن توجه داشته باشند. افرادی که در بازه زمانی اربعین یا سایر ایام جهت زیارت کربلا به کشور عراق سفر می‌کنند، برای ارتباط با خانواده و دوستان خود در ایران می‌توانند از سیم کارت ایرانی یا عراقی استفاده نمایند.

برای استفاده از سیم کارت دو انتخاب پیشِ‌روی مسافران اربعین حسینی است؛ اولین گزینه استفاده از سیم کارت ایرانی و پرداخت هزینه‌ رومینگ و مکالمات است و دومین گزینه هم خرید سیم کارت عراقی است. باید توجه داشت که اگر سیم کارت ایرانی برای این سفر انتخاب شود، بهتر است که حتماً از بسته‌های ویژه مکالمه و اینترنت استفاده شود تا هزینه‌ها به‌مراتب کمتر شود.

همراه اول در اربعین

برای اربعین امسال همراه اول دو بسته رومینگ عراق خود را معرفی کرد؛ این دو بسته مختص زائران عتبات عالیات است و شامل «اینترنت نامحدود 7روزه» در عراق می‌شود که زائران ایرانی با فعال‌سازی آن 15 دقیقه مکالمه رومینگی نیز هدیه خواهند گرفت که اینترنت پرسرعت را در شبکه‌های کورک و آسیاسل ارائه می‌دهد، همچنین «بسته مکالمه» شامل 15 دقیقه مکالمه رومینگی نیز به زائرین محترم ارائه گردید. متقاضیان می‌توانند به پرتال فروشگاهی همراه اول به‌آدرس Shop.mci.ir مراجعه کنند.

۱ 144

همراه اول سال گذشته در اربعین «تعرفه مکالمه با ایران هر دقیقه 9000 تومان»، «تعرفه مکالمه دریافتی هر دقیقه 6000 تومان»، «تعرفه ارسال پیامک 1300 تومان» و «هر مگابایت اینترنت 500 تومان» اعلام کرد که به‌نظر می‌رسد امسال شاهد افزایش دست‌کم 20درصدی این مبالغ باشیم.

اپراتور دوم در اربعین

سال گذشته ایرا‌ن‌سل با هدف تسهیل ارتباطات و دسترسی به اینترنت برای زائران اربعین، سه بسته جدید را به فهرست بسته‌های اینترنت رومینگ ویژه اربعین اضافه کرد. این سه بسته جدید، شامل بسته 75مگابایتی با قیمت 36هزار تومان، بسته 150مگابایتی با قیمت 66هزار تومان و بسته 300مگابایتی با قیمت 126هزار تومان هستند. ایران‌سل پیش از این، دو بسته دیگر، شامل بسته 600مگابایتی با قیمت 250هزار تومان و بسته یک‌گیگابایتی با قیمت 390هزار تومان را در این رابطه معرفی کرده بود. به‌نظر می‌رسد امسال این بسته‌ها دست‌کم 20 درصد افزایش قیمت داشته باشد.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.