تداوم زمستان بازار NFT در گرمای تابستان

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز ، بازار توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) تاکنون در تنگنایی مانند وضعیت فعلی قرار نگرفته است. یکی از گزارش‌های جدید تحقیقاتی درباره این بازار نشان می‌دهد که این صنعت در روند بلندمدت نزولی قرار گرفته است و می‌توان گفت که زمستان در این بازار پا برجاست. با وجود اینکه بازار توکن‌های غیرقابل تعویض در سال 2021 و اوایل 2022 در اوج شکوفایی قرار داشت، در حال حاضر با کاهش‌های متوالی در حجم معاملات و میزان فروش مواجه شده است. 

تداوم زمستان آثار NFT

شرکت تحقیقاتی DappRadar در سوم آگوست، گزارش ماهانه صنعت خود را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، به‌دنبال زمستان آثار دیجیتال، فروش آثار NFT برای پنجمین ماه متوالی، روند کاهشی داشته است. از ژانویه تا جولای سال جاری، فروش این آثار دیجیتالی بیش از ۴۹ درصد کاهش داشته است.

همچنین، حجم معاملات این آثار نیز کاهش ۲۹ درصدی داشته است. در ماه ابتدایی میلادی ۲۰۲۳، تعداد فروش NFTها معادل ۷.۳۶ بوده است، در حالیکه این عدد در جولای همین سال با افتی ۴۸ درصدی به ۳.۷ میلیون دلار رسیده است. در ماه ژانویه، حجم معاملات ۱.۱ میلیارد دلاری به‌ثبت رسیده است که در جولای این رقم تنها برابر با ۶۰۰ میلیون دلار بوده است. جولای سومین ماهی است که حجم معاملات بازار توکن‌های غیرقابل تعویض زیر یک میلیارد دلار قرار گرفته است.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.