از جمله برنامههای اجرایی اجلاس، اجرای پانل تخصصی پرسش و پاسخ ویژه مدیران ارشد مجموعهها، سخنرانی مقامات و مسولین عالیرتبه کشور، معرفی، تجلیل و قدردانی از 100 واحد مشتریمدار در قالب اعطای لوح زرین مشتریمداری پس از ارزیابی در سطوح مختلف بوده است. فضای رقابتی شدید بین بازارها، توسعه شبکههای اجتماعی و قدرت انتخاب گسترده مصرفکنندگان موجب شده تا مشتریمداری و رعایت حقوق مصرفکنندگان به بهترین مزیت رقابتی بین شرکتها و سازمانها تبدیل شود.
در اختتامیه مراسم از واحدهایی که شرایط مورد نظر کمیته علمی و ارزیابی ثمراسم را داشتند در قالب اعطای لوح و تندیس زرین مشتریمداری تقدیر و قدردانی شد.