تهران با نگاه به ظرفیت‌های استان تهران

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد نیوز : رهاد محمودی، مدیر طرح «رادیو روستا» و مدیر گروه دانش و اقتصاد رادیو تهران با اعلام این خبر گفت: شبكه رادیویی تهران با نگاه به ظرفیت‌های استان تهران علاوه بر توجه به روستاهای اطراف تهران به روستاهای سراسر كشور نیز توجه ویژه دارد.این شبكه رادیویی، برای نشان دادن اهمیت روستا و عشایر و حوزه كشاورزی تصمیم بر این گرفته كه تمام برنامه‌های روز پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۵ مهرماه را به مناسبت روز روستا و عشایر(شنبه ۱۵)، با عنوان «رادیو روستا» روی آنتن ببرد كه به حوزه‌های مختلف روستایی و عشایر اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی «رادیو روستا» افزود: از مهم‌ترین اهداف «رادیو روستا» افزایش میزان اطلاعات مخاطبان نسبت به روستاهای اطراف تهران و روستاهای سراسر كشور و قابلیت‌های اقتصادی آنهاست.

محمودی معتقد است: طبیعی كه این مقدار برنامه شاید به طور كامل نتواند اهمیت این حوزه را مشخص كند، در این راستا جدول پخش برنامه‌های رادیو تهران در این دو روز تحت عنوان «رادیو روستا» به پنج بخش تقسیم شده است كه تمامی این پنج بخش با نام واحد روستاگرد معرفی می‌شود.

به گفته محمودی؛ رادیو روستای شبكه رادیویی تهران به معرفی روستاها می‌پردازد، روستاهایی كه قابلیت رشد، توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری در كار تولیدی دارد و قدم‌های موثری در راستای معرفی قابلیت اقتصادی روستاها برداشته شده است.

محمودی با اشاره به سفر به روستاهای مختلف در«رادیو روستا» می‌شود، افزود: در رادیو روستا به روستاهای مختلف سفر می‌شود، در این بستر مختصات و موقعیت جغرافیایی روستاها، ویژگی‌های فرهنگی، كشاورزی، گردشگری، تاریخی، اجتماعی و اقتصادی آنها بازگو می‌شود. در ادامه افراد برجسته سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی روستاها هم از جنبه اقتصادی، نوع تولید خانگی و داخلی و نوع ارتزاق آنها در روستا خواهند گفت.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف «رادیو روستا» افزود: در اولین بخش از رادیو روستا ساعت صفر بامداد تا ۶ صبح ، رادیو روستا با عنوان «روستاگرد» با محوریت پخش موسیقی محلی، آواهای كار و گپ و گفت و خاطره گویی با مخاطبانی كه اهل روستا هستند یا از نسل روستا و عشایر هستند، روستای خودشان را معرفی و خاطره‌هایشان را بازگو كنند.

محمودی با بیان جزئیات بخش دوم ویژه برنامه روستاگرد «رادیو روستا» یادآور شد: از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح روستاگرد به همت گروه فرهنگ و جامعه به بررسی وضعیت روستاها؛ كشاورزی، حوزه‌های عشایر با موضوعات مختلف طرح هادی، جمعیت، مهاجرت، رفاه و آسایش می‌پردازد و پیگیر مصوبات و مطالبات روستائیان و عشایر مرتبط با حوزه‌های روستائیان، كشاورزان، اسكان عشایر و… است. گفت وگو با فرمانداران، بخشداران و دهیاران بویژه استان تهران از دیگر بخش‌های این گروه است.

علاوه بر اینها؛ بخش سوم برنامه روستاگرد «رادیو روستا» از ساعت ۱۰ تا ۱۴ به همت گروه تاریخ و معارف در حوزه تاریخ روستاها، آداب و رسوم بویژه از نگاه مذهبی، بناها و امكانات تاریخی و مذهبی، قدمت روستاها و نحوه شكل‌گیری و معرفی اقوام بر روی آنتن می‌رود.

وی افزود: بخش چهارم برنامه روستاگرد «رادیو روستا» از ساعت ۱۴ تا ۱۸ با تلاش گروه دانش و اقتصاد پرداختن به فرصت‌های بالقوه و بالفعل روستاها، كشاورزی و حوزه‌های عشایری بویژه از جنبه‌های اقتصادی، تولیدی، صنعتی و تعاونی‌های روستایی، دامپروری، باغداری و معرفی توانمندی‌ها، گفت و گو با افراد موفق در روستا و حوزه‌های عشایری بویژه در حوزه‌های مختلف علمی، دانشی، اقتصادی، تولیدی، صنعتی است.

مدیر طرح «رادیو روستا» افزود: بخش پنجم برنامه های «رادیو روستا» از ساعت ۱۸ تا ۲۲ به همت گروه ورزش و تفریحات رادیو تهران با محوریت گردشگری روستایی، ورزش و تفریحات روستا و حوزه های عشایری روی آنتن می‌رود.

همچنین؛ از برخی مراكز استانها هم برنامه‌هایی دریافت شده كه از ساعت ۲۲ تا ۲۴ با هدف معرفی روستاها و عشایر مختلف پخش خواهد شد.

محمودی در پایان خاطر نشان كرد: در «رادیو روستا» تلاش می‌كنیم تا با الگو قرار دادن اقتصاد روستا، نگرشمان نسبت به سبك زندگی مدرن و تجملاتی شهرنشینی را اصلاح كرده و شهروندان را به مدیریت اقتصادی به شیوه روستا تشویق كنیم.

مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبكه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.
كانال رادیو تهران را در پیام رسان بله به نشانی tehraan۳۶۰@ جستجو كنید.
علاقه‌مندان می‌توانند برنامه‌های رادیو تهران را از اپلیكیشن ایران صدا دریافت كنند.
*هرگونه بهره برداری و استفاده از محتوای پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران تنها با ذكر منبع مجاز است.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.