جزئیات خدمات گمرک به زائران اتباع دیگر کشورها/ انجام تشریفات خروج خودروهای سواری در مراکز استان‌ها

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان، علی‌اکبر شامانی اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی، گمرک ایران در دو بخش از جمله آماده‌‌سازی گمرکات مرزی جهت سهولت در تردد و پیاده روی زائرین و اعزام آنها به کشور عراق و خروج موقت مواکب که قرار است خدماتی که  به زائران در بین راه پیاده‌روی اربعین ارائه دهند، اقدامات لازم را انجام داده است.

وی با بیان اینکه گمرک در بخشنامه‌هایی به گمرکات استان‌ها و شهرستان‌ها که امکان خروج موقت مواکب را دارند، گفت: برای جلوگیری از شلوغی و ازدحام در مرزهای خروجی، تمامی تشریفات گمرکی مربوطه از جمله خروج موقت سواری و کامیون‌های حامل وسایل مربوط به مواکب و اظهار صادرات کالاهای مصرفی را در خود گمرکات مراکز استان‌ها انجام دهند و در مرزهای خروجی تنها کنترل و نظارت نهایی و خروج انجام شود.

مدیرکل دفتر صادرات گمرک افزود: در حال حاضر ارسال کالا به عراق در ایام اربعین در دو قالب صورت می‌گیرد که یک بخشی لوازم و تجهیزات مواکب است که این لوازم چون بعد از استفاده قابلیت برگشت به کشور هستند، باید در گمرکات مراکز استان‌ها مجوز خروج موقت را دریافت کنند و بخشی دیگر لوازم مصرفی هست که در ایام اربعین مورد استفاده نهایی قرار می‌گیرد که باید برای این موارد مجوز صادرات قطعی صادر شود.

شامانی گفت: برای سهولت بیشتر در تردد زائران از مرزهای خروجی به کشور عراق، گمرک در بخشنامه ای اعلام کرد تا 26 شهریور صادرکنندگان به جای صادرات کالا از 3 مرز شلمچه، چذابه و مهران که مرزهای پرتردد زائران اربعین حسینی هستند از مرزهای صادراتی دیگر هم مرز با عراق از جمله پرویزخان، شوشمی، شیخ صله، سومار و مرز دریایی خرمشهر استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در خصوص اتباع دیگر کشور که برای پیاده‌روی اربعین از مسیر ایران استفاده می‌کنند، همچون سنوات قبل گمرک امکانات و تسهیلات لازم را به آنها ارائه می‌دهد.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.