خبر خوب| مادرِ آقا‌مهدی دعای‌تان مستجاب شد!

خبر خوب| مادرِ آقا‌مهدی دعای‌تان مستجاب شد!

گروه خبرخوب:دل توی دلم نیست که برایتان مطلبی را بگویم! گوش‌تان با من است ؟! خیالم راحت باشد که این چند دقیقه را دل سپردید به خبرخوب ؟! خب پس می‌گویم. چندوقت پیش میان توصیه‌ها و سخنان امیرالمونین علیه السلام جستجو می‌کردم که چشمم به جمله‌ای از ایشان روشن شد.
حضرت می‌فرمایند:«گوش خود را به شنیدن خوبى ها عادت بده و به آنچه که به صلاح و درستى تو نمى‌افزاید گوش مسپار، زیرا این کار، دل ها را زنگار مى‌زند و موجب سرزنش مى‌شود.» شما که غریبه نیستید اما این جمله شعفی بی مثال بود برای من که چندوقتی است مثل شما گره‌خورده‌ام به خبرخوب! راستش را بخواهید حالا بیشتر از قبل به خانواده‌ خبرخوب و شما که عضوی از این خانواده هستید افتخار می‌کنم چون مدتی است توصیه حضرت امیر را سرلوحه زندگی‌مان قرار داده‌ایم. اصلا هر کسی پرسید چرا خبرخوب؟! همه دلیل‌ها را کنار بگذارید و این جمله مولا را نشانش دهید. دست به سینه بگذارید تا امروز خبرخوب را با عرض ارادت به حضرت علی علیه‌السلام شروع کنیم:«السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا إِمَامَ الْمُتَّقِینَ‏»

مادر آقا‌مهدی دعایتان مستجاب شد!

صف‌آرایی بازیکنان‌تیم ملی را مقابل انگلیس دیدید؟! هرچند که نتیجه مطلوب دلمان نبود اما مطمئنا در این 90 دقیقه دوبار از ته دل فریاد خوشحالی کشیدم و توپ را همراه «مهدی طارمی» راهی دروازه انگلیس کردیم. دوبار از جا کنده شدیم و با غرور به پرچم‌مان و تیم‌ملی‌مان چشم دوختیم! آن هم مقابل انگلیسی که یکی از مدعیان قهرمانی جام جهانی 2022 است انگلیسی که دروازه‌اش در بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی فقط 3 بار باز شده بود حالا ملی پوشان ایرانی به تنهایی دوگل  مهمان دروازه‌اش کردند. مهدی طارمی موفق شد با دبل برابر انگلیس به نخستین بازیکن ایرانی تبدیل شود که توانسته در یک دیدار جام‌جهانی دو گل به حریف بزند. مادر این ملی‌پوش قبل از بازی گفته بود که دوست دارد پسرش مقابل انگلیس و آمریکا گل بزند و این گل‌ها را به شهدای مظلوم شاهچراغ هدیه کند. مادر آقامهدی! دعایتان مستجاب شد.پسرتان گل کاشت اما هنوز چشم یک ایران به او و هم‌سنگرانش است. به امید موفقیت تیم ملی. به امید موفقیت ایران! 

ماه عسل از نوع جهادی! 

از همان اول هر دویشان دغدغه آبادی کشور را داشتند و پای ثابت اردوهای جهادی بودند. روستا به روستا می‌رفتند و آستین بالا می‌زدند تا در و دیوار مناطق محروم را به رنگ آبادی در بیاورند. زوج جهادگر مازندرانی را می‌گویم، «عادل الندانی» و همسرش. در گیرودار همین اردوهای جهادی  با هم آشنا شدند و ازدواج‌شان رقم خورد. لاکچری‌بازی و چشم‌و هم‌چشمی هیچ‌وقت پایش را به داستان قشنگ آشنایی‌شان باز نکرد. دغدغه‌شان طلا ، جشن عروسی و مهمان‌ها نبود دغدغه‌شان آبادی بود و لبخند کودکان روستایی؛ برای همین  هر چه فکر کردند دلشان نیامد ماه‌عسل‌شان را در هیچ‌جایی جز اردوهای جهادی بگذرانند. چمدان بستند و راهی روستای «چاشم» شدند تا شانه به شانه هم آجر به آجر برای ایران تلاش کنند و خوش‌به حال ایران که مردمانی این چنین در دل خود جای داده مردمانی که خوشحالی وصال‌شان را با آبادی خاک وطن گره می‌زنند!
 

دختران ترکمن و صادرات صنایع دستی! 

این قسمت از خبرخوب امروز متعلق به ترکمن‌هاست و دختران و زنان خوش‌ذوق و باسلیقه‌شان. «سوسن مرادی» یکی از دختران ترکمن است که در راستای اقتصاد مقاومتی به دختران روستایش به طور رایگان در مسجد  صنایع دستی و دوخت لباس‌‍‌های محلی ترکمنی را آموزش می‌دهد. تا خانواده‌ها بتوانند به جای خرید لباس‌های موردنیازشان، خود با هزینه کمتر آنها را تهیه کنند. حتی برخی از دختران ترکمن از طریق این آموزش‌ها، حالا به درآمد رسیدند و کسب‌و کاری برای خودشان راه انداخته‌اند. قالی دورو ابریشم یکی از صنایع دستی ترکمن است که حالا از کارگاه کوچک سوسن مرادی و شاگردانش به کشورهای دیگر صادر می‌شود. او می‌گوید هدفش از این کار، زنده نگه داشتن هنرهای اصیل ایرانی و توانمندسازی دختران است تا خود صاحب کسب و کار باشند. دخترانی که خوب نشان دادند هنر دستان‌شان در کشورهای دیگر هم خریدار دارد. 

خسته‌نباشی آقای رفتگر! 

شب‌ها که آقای رفتگر مهربان با صدای جارویش برای خیابان لالایی می‌خواند و رخت تمیزی بر تن کوچه‌های شهر می‌کند شاید بیشتر ما خواب باشیم. آنوقت آقای رفتگر می‌ماند و خیابان و تاریکی‌شب و جارویش. شاید آن لحظه دلش سلام گرمی می‌خواهد که خستگی از تنش بشوید یا بین خانه‌ها دنبال چراغ روشنی می‌گردد که به رویش لبخند بزند.
حالا یکی از شهروندان تهرانی می‌گوید:« بعضی اوقات که شب‌کار هستم و باید شب‌ها را در منزل کار کنم. بعضی شب‌ها که شیفت من و آقای رفتگر با هم یکی می‌شود. تا آهنگ موزون خش خش جارویش را می‌شنوم دلم گرم می‌شود. بلند می‌شوم و یک میان وعده برای خودم و آقای رفتگر تدارک می‌بینم. آنوقت خدا می‌داند چقدر از دیدن لبخند پر مهرش و شنیدن این جمله که خستگی‌ام در رفت انرژی می‌گیرم.»
مردم ما استاد مهربانی به هم هستند دنیا باید کلاس درسی بگذارد تا قلب مهربان ایرانی الفبای این همدلی را به آنها بیاموزد. راستی امشب اگر صدای جاروی آقای رفتگر به گوش‌تان رسید لذت خوردن یک میان وعده و چای گرم را با او از دست ندهید. 

ثروتمندترین فرد دنیا

خوشا به حال گوش‌های خوشبخت‌ما و چشم‌های سعادتمندمان که به توصیه امیرالمومنین علیه‌السلام چند سطری را خبر خوب خواندند و شنیدند اما این نیکی و خوبی فقط برای چشم و گوش‌مان است. نیکی گنج ماست و هر آنکه صاحبش باشد ثروتمندترین دنیاست چرا که حضرت علی علیه‌السلام در بخش دیگری از صحبت‌هایش می‌فرماید:« نیکى کردن ، گنج است و کریم ، کسى است که مالک این گنج شود.»

پس شما ثروتمندید اگر هر روز با چند دانه ارزن میزبان پرندگان می‌شوید. شما ثروتمندید اگر لبخند را از اطرافیان‌تان دریغ نمی‌کنید. شما ثروتمندید اگر دست‌هایتان گره‌گشای دیگران است. شما ثروتمندید اگر حال خوب را پیشکش دیگران می‌کنید. همین حالا چرتکه بیاندازید ته مانده حساب‌تان چقدر است؟! چقدر نیکی در چنته دارید؟! خیال ثروتمند شدن در سرتان نیست؟! پس بسم‌‍الله. منتظر چه هستید. گوش کنید به قلب‌ مهربان‌تان و همین حالا صاحب گنجی شوید که امیرالمومنین علیه‌السلام می‌فرمایند. یک پیشنهاد؛ اصلا می‌خواهید همین حالا خودتان و یکی از اطرافیان را مهمان دولیوان شیر گرم کنید. آن‌هم به این بهانه که برای روزهای آلوده  شیر عجیب معجزه می‌کند. برای شروع بد نیست اما ریش و قیچی دست خودتان! 

خوش خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.