سقف وام مسکن در قالب اوراق 2 برابر شد

 محمد رضا فرزین با اشاره به برگزاری جلسه شورای پول و اعتبار در روز جاری، اظهار داشت: امروز در شورای پول و اعتبار مصوب کردیم، سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم 2 برابر شود.

وی افزود: این عدد در شهر تهران انفرادی 200 میلیون و زوجین 400 میلیون بود که هر یک دوبرابر شد و برای انفرادی از 200 میلیون تومان به 400 میلیون تومان و زوجین از 400 میلیون تومان به 800 میلیون تومان رسید و همچنین در شهرهای بالای 200 هزار نفر از 160 میلیون تومان و 320 میلیون تومان به 320 و 640 میلیون تومان افزایش یافت. 

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: قبلا اوراق حق تقدم مسکن (تسه) برای بانک‌های تجاری و بانک مسکن بود، اما تصمیم گرفته شد، همه بانک‌ها امکان استفاده از اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن را داشته باشند و باتوجه به اینکه هزینه مسکن افزایش یافته، بتوانند قسمتی از هزینه تامین مسکن را بپردازند.

فرزین گفت: تصمیم دیگر اعضای شورای پول و اعتبار افزایش پوشش تعمیر و نوسازی واحدهای مسکونی که با تسهیلات جعاله در اختیار مردم قرار داده می شود. مبلغ آن 80 میلیون تومان بود که به 160 میلیون تومان افزایش یافت. 

رئیس شورای پول و اعتبار با بیان اینکه مصوبه دیگر شورا اصلاح دستورالعمل وجوه اداره شده بود، افزود: وجوه اداره شده قرارداد مناسبی است که براساس آن افراد می‌توانند منابع را در اختیار بانک قرار دهند تا به افرادی که مدنظرشان است، تسهیلات پرداخت شود.

وی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات به این روش در افزایش سهم تسهیلات خرد تاثیرگذار است و با اصلاح آیین نامه آن شرایط برای پرداخت تسهیلات به این روش تسهیل شد.

انتهای پیام/

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.