شوک ریزشی به قیمت دلار و سکه

به گزارش اقتصاد جوان نیوز  ، بازار ارز تهران امروز سه شنبه ۱۷ آبان ماه شاهد دو نیمه متفاوت بود. نیمه اول هجومی و نیمه دوم انتظامی.

طوفان بازار ارز کم‌ شد؟

نرخ دلار در شروع معاملات نقدی امروز تا سطح ۳۶ هزار و ۸۰۰ تومان بالا رفت.‌با اینکه عده ای از معامله گران در انتظار ورود اسکناس آمریکایی به کانال ۳۷ هزار تومان بودند در نیمه دوم روز از طوفان‌ بازار ارز  اندکی کم شد.

فضای انتظامی‌در بازار دلار

گفته می شود در نیمه دوم فضای بازار انتظامی شد و حجم خرید و فروش دلار کاهش پیدا کرد.همچنین گفته می شود در نیمه دوم روز نرخ جدید قیمت دلار اعلام نشد. در همین فضا بود که دلار به سمت مرز ۳۶ هزار تومان برگشت.

با فروشگاه اختصاصی خودت همیشه بفروش

اقدامات بانک مرکزی‌برای کاهش قیمت دلار

به دنبال افزایش‌ قابل ملاحظه قیمت دلار، بانک مرکزی اقداماتی چون عرضه ارز در سامانه برخط بازار متشکل ارزی، انتشار گواهی سکه، تولید سکه از طلای آب شده با همکاری بخش خصوصی و فراهم شدن خرید ارز از بانک‌ها را در دستور کار قرار داد.

بانک مرکزی در اقدام جدید خود به منظور تسهیل فروش ارز در شبکه بانکی و شبکه صرافی‌های کشور تعداد شعب بانک‌ها را افزایش داد و تعدادی از شعب منتخب ارزی بانک‌ها را برای این عمل یعنی فروش ارز مردم انتخاب شدند که با ۲۱ شعبه شروع شده و امروز این تعداد شعبه به ۴۰ شعبه رسید.

خرید هر نوع فرش، با «اقساط بلند مدت» از شهرفرش

خرید هر نوع فرش، با «اقساط بلند مدت» از شهرفرش

شهر فرش

yektanet-logo-sign

تبلیغ

فرمان عقب نشینی دلار هرات به تهران/ برگشت دلارهرات به کانال ۳۴ هزار تومان

از سوی دیگر امروز برگشت دلار هرات به کانال ۳۴ هزار تومان باعت شد که قدرت معامله گران کاهشی بازار ارز تهران تقویت شود.

نرخ دلار هرات دیروز بر روی پله اول کانال ۳۵ هزار تومان بسته شد. در شروع معاملات امروز تا سطح ۳۵ هزار و ۶۰۰ تومان بالا رفت اما عصر امروز به کانال ۳۴ هزار تومان برگشت و با ۳۴ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز قبل ۳۰۰ تومان پایین تر بود.

نرخ حواله درهم نزولی شد/ برگشت نرخ برابری درهم‌به کانال ۳۵ هزار تومان

قیمت درهم نیز امروز مسیر نزول را دنبال کرد. نرخ حواله درهم‌امروز ۱۰۰ تومان کاهش را ثبت کرد و بر روی ۹ هزار و ۷۹۰ تومان ایستاد.

با کاهش قیمت درهم، نرخ برابری آن به دلار هم پایین آمد. نرخ برابری درهم به دلار امروز بر روی پله نهم کانال ۳۵ هزار تومان قرار گرفت.

نرخ دلار سلیمانیه ثابت ماند

نرخ دلار در بازار سلیمانیه عصر امروز برخلاف تهران و هرات نوسان خاصی را تجربه نکرد ودر مقایسه  با روز گذشته ثابت بود. قیمت دلار سلیمانیه امروز ۳۶هزار و ۵۰ تومان بود.

کاهش قیمت اونس طلا

قیمت اونس طلا امروز مانند روز گذشته در سراشیبی قرار گرفت. طلای جهانی امروز نزدیک به ۵ دلار کاهش یافت و بر روی ۱۶۷۲ دلار قرار گرفت. 

قیمت طلا ۱۸ عیار ریخت

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا امروز برخلاف روز گذشته آرایش نزولی به خود گرفت و به ۱ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۲۰۰ تومان رسید. این قیمت در مقایسه با روز قبل۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان پایین تر بود.

همچنین بخوانید

بدون مرز محصولات خودت رو بفروش. طراحی سایت حرفه ای

بدون مرز محصولات خودت رو بفروش. طراحی سایت حرفه ای

مشاهده

yektanet-logo-sign

تبلیغ

قیمت سکه ریزش کرد/ شوک نزولی دلار به بازار سکه

بازار سکه هم امروز شاهد اخبار مهمی بود. قیمت سکه امامی امروز سه شنبه با کاهش قیمت دلار وارد فاز نزولی شد تقریبا ۴۵۰ هزار تومان ریزش کرد. قیمت هر قطعه سکه امامی‌عصر امروز در محدوده ۱۶ میلیون تومان به فروش رسید.

اثر گشایش نماد معاملاتی سکه در بورس کالا بر روی قیمت سکه

از سوی دیگر با گشایش نماد معاملاتی سکه مرکزی، عرضه اولیه اوراق گواهی سکه بانک مرکزی به روش حراج تک‌قیمتی در بورس کالای ایران با موفقیت انجام شد.

طی معاملات امروز، هر ۱۰۰ ورقه گواهی سکه بانک مرکزی (معادل یک سکه طلای تمام بهار آزادی طرح جدید) به قیمت ۱۵ میلیون و ۸۷۵ هزار تومان به متقاضیان فروخته شد.به نظر می رسد دلیل دیگر عقبگرد قیمت سکه همین عامل بوده باشد.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.