فناوری بلاکچین چگونه بازار سرمایه را متحول می‌کند؟

به گزارش پایگاه ، تغییرات سریع قوانین، تکنولوژی‌های به‌کار رفته و تغییرات شرایط اقتصادی در سراسر جهان باعث شده است که کسب‌و‌کارهای پویا در وضعیت تغییر و تحول باشند. در همین راستا، اقتصاد دیجیتال، بازار سرمایه را مطیع تحولات خود ساخته است. فعالان کنونی بازار سرمایه اکنون از فناوری‌های جدید در جهت انطباق بیشتر فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند.

در سال‌های اخیر، فناوری بلاکچین موفق شده تا در صنایع متعددی گسترش پیدا کند و بازارهای سرمایه نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌اند. فناوری بلاکچین می‌تواند استانداردهای یکپارچه، امن و با ریسک پایین را برای نگهداری پایگاه‌ داده‌ها و اطلاعات مالکیت کاربران در بازارهای سرمایه ارائه کند.

مزایای بلاکچین برای بازارهای سرمایه

با ظهور فناوری بلاکچین و دفتر کل توزیع شده، شرکت‌های فعال در بازارهای سرمایه می‌توانند از این فناوری، در جهت حل چالش‌های سنتی خود بهره گیرند. برای مثال، با توجه به حجم بالای کاربران در بازارهای سرمایه، ذخیره غیرمتمرکز داده‌های معاملاتی و دارایی‌های کاربران یکی از مهم‌ترین کاربردهای این فناوری در این فضا به‌شمار می‌رود.

همچنین، تغییرناپذیری داده‌های ذخیره شده به‌دلیل اصول هش یکی از مزایای متمایزکننده این فناوری محسوب می‌شود. به‌کمک فناوری زنجیره بلوک‌ها، می‌توان از قراردادهای هوشمندی استفاده کرد و معاملات را بر اساس قوانین بازار پیش برد. مزایا و تاثیر بلاکچین در بازار سرمایه، تنها در این موارد خلاصه نمی‌شود. این تکنولوژی می‌تواند با کاهش و حتی حذف واسطه‌ها، کمک شایانی به کارایی بازار سرمایه در بحث خرید، فروش و ساختار بازار بکند.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.