قیمت دلار چشم‌انتظار محرک‌های سیاسی

به گزارش اقتصاد جوان نیوز قیمت دلار روز گذشته را نیز در روندی ساید به پایان رساند. اگرچه قیمت دلار در پایان معاملات نقدی نسبت به قیمت بازگشایی بازار، افزایش 50 تومانی نشان می‌داد اما نشانه‌هایی مبنی بر کاهش قیمت وجود داشت. این سیگنال‌ها به‌ویژه از سوی معاملات پشت خطی ارسال می‌شد که قیمت دلار را حتی تا 49 هزار و 200 تومان نیز پایین آورده بود.

طی روزهای اخیر بازار ارز سیگنال قوی و محرکی برای آغاز یک روند صعودی یا نزولی نداشته است و بر همین اساس در روندی ساید حرکت می‌کند. با این حال کارشناسان بازارهای مالی بر این باورند که اگر یک رخداد سیاسی منفی بازار را تحت تاثیر قرار دهد، ممکن است قیمت دلار تا 55 هزار تومان نیز بالا رود.

در مقابل اما هر رویداد مثبت سیاسی و اقتصادی، قیمت دلار را نزولی خواهد کرد و آن را به محدوده 43 هزار تومان خواهد رساند. این دیدگاه تکنیکالیست‌هاست و بر اساس سابقه قبلی دلار پیش‌بینی شده است. با این حال اما قیمت دلار نه تنها تحت تاثیر اخبار سیاسی‌ست بلکه بانک مرکزی نیز به عنوان بازارساز، اثر زیادی بر روند قیمت دلار خواهد داشت.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته در پایان معاملات نقدی، قیمت یوروی بازار آزاد روی رقم 54 هزار و 150 تومان ایستاد که نسبت به بازگشایی بازار 250 تومان کاهش نشان می‌داد.

درهم امارات نیز که بر قیمت دلار تهران اثر مستقیم دارد، در پایان معاملات نقدی روز گذشته به 13 هزار و 680 تومان رسید که به این ترتیب نسبت به قیمت آغار بازار تنها 10 تومان افزایش داشت.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.