واکنش صرافی بایننس به اخراج ۱۰۰۰ نفر از کارکنان

به گزارش اقتصاد جوان نیوز ، بر اساس گزارش جدید وال استریت ژورنال، صرافی بزرگ بایننس بیش از هزار نفر از کارکنان خود را اخراج کرده است. بنظر می‌رسد که دلیل این اقدام، شرایط نامناسب بازار، توسعه این صرافی در حجم وسیع در سال‌های اخیر و همچنین پرونده حقوقی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار در ماه اخیر بوده است.

همچنین، این صرافی به‌دلیل عدم دریافت مجوز‌های مورد نیاز برای فعالیت، مجبور به خروج و یا محدود کردن فعالیت در تعدادی از کشور‌های اروپایی مانند هلند، یونان و آلمان شده است. 

در طی سال گذشته، بایننس تصمیم به اخراج بین ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر از کارکنان خود کرده است. با موج جدید اخراج در این صرافی، بایننس نیز به جمع شرکت‌های حوزه تکنولوژی مانند مایکروسافت، متا، رابین‌هود، و کوین‌بیس پیوسته است که تصمیم به کاهش نیروی کار خود کرده‌اند.

اخراج هزار نفر از کارکنان بایننس

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارزی جهان به‌تازگی بیش از هزار نفر از کارکنان خود را در هفته‌های اخیر و در شعب و بخش‌های مختلف اخراج کرده است. این تعداد حدود ۱/۸ مجموع کارکنان صرافی بایننس را شامل می‌شود.   

همچنین تعدادی از مدیران ارشد این صرافی در شعبه ایالات متحده آمریکا در ماه اخیر از سمت خود استعفا کرده‌اند. بنظر می‌رسد که مدیرعامل این صرافی و یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های دنیای رمزارز، چانگ پنگ ژائو مشهور به CZ از این بابت نگرانی خاصی ندارد.

دلیل اخراج چه بوده است؟

پس از انتشار گزارش وال استریت ژورنال در روز جمعه درباره اخراج کارمندان توسط بایننس، سخنگوی این صرافی خبر اخراج‌ها را تایید کرد، اما توضیحی درباره تعداد دقیق کارمندانی که از این صرافی اخراج شدند،  نداده است. ژائو نیز در توییتر اظهار کرد که اعداد اعلام شده درباره حجم اخراج‌ها، بسیار بیش از تعداد واقعی است. این صرافی اعلام کرده است که برای حفظ پویایی صرافی و آماده شدن برای روند صعودی بعدی قیمتی در دنیای رمزارز، بر توانایی و شایستگی کارمندان متمرکز شده است.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.