ویژگی کابینت ممبران

به گزارش اقتصاد جوان نیوز به نقل از کابینت پیشکاری، کابینت ممبران یکی از انواع کابینت لوکس و باکیفیت است طرفداران زیادی هم دارد. شاید بخواهید راجع به این کابینت بیشتر بدانید، یا حتی بپرسید ممبران چیست و چه ویژگی‌هایی دارد.

کابینت ممبران چیست؟

کابینت ممبران با پرس شدن روکشی از جنس PVC روی ورقه‌ی ام دی اف ساخته می‌شود. روکش کابینت ممبران انواع مختلفی دارد و به هر دو صورت براق و مات تولید می‌شود. روکش‌های پی وی سی مورد استفاده در ساخت کابینت‌های ممبران، فویل‌های آنتی باکتریال و سالمِ مورد تایید سازمان بهداشت جهانی (WHO) هستند و حاوی مواد سرطان‌زا نیستند.

کابینت ممبران کجا استفاده می‌شود؟

کابینت‌های ممبران به طور مکرر در زمینه‌های معماری و دکوراسیون به ویژه در کابینت آشپزخانه و سرویس بهداشتی، یونیت تلویزیون، و کمد استفاده می‌شوند.

کابینت ممبران چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کابینت ممبران این است که در سبک کلاسیک انواع طرح و نقش روی درب کابینت حکاکی می‌شود و پس از آن با پی وی سی پوشیده می‌شود. این ویژگی ظاهری مجلل و شیک به محیط می‌دهد.
  • تمیز کردن کابینت‌های ممبران بسیار آسان است.
  • برای طبیعت خطرناک نبوده و حاوی مواد مضر نیست.
  • این نوع کابینت یک انتخاب ایده‌آل برای استفاده در خانه و آشپزخانه خواهد بود؛ زیرا، کابینت ممبران بادوام، با طول عمر بالا، و مقاوم است.
  • یکی از مهم‌ترین مزیت‌های روکش این نوع کابینت این است که به صورت مونوبلاک طراحی شده و به صورت یکپارچه فشرده می‌شوند. به همین دلیل نمی‌شکنند و ترک نمی‌خورند، و سال‌ها با کیفیت بالا کار می‌کنند.
  • یکی دیگر از مزیت‌های یکپارچه بودنِ روکش ممبران این است که لبه‌ها نواری ندارند، و ظاهر این کابینت‌ها از نظر رنگ و طرح کاملا یکدست است. علاوه بر این، لبه‌ها پوسته نمی‌شوند، رطوبت به درون کابینت نفوذ نمی‌کند و متورم نمی‌شود. به همین دلیل، کابینت ممبران به شدت مورد توجه افراد مختلف قرار گرفته است.

رنگ و ظاهر کابینت ممبران

کابینت آماده ممبران سبک‌ها، طرح‌ها، مدل‌های متفاوت و مختلفی دارد. این بدان معناست که فرقی نمی‌کند خانه‌ی شما با چه سبکی طراحی شده، شما می‌توانید یکی از انواع کابینت‌های آماده ممبران را انتخاب کنید؛ زیرا، این نوع کابینت می‌تواند با هر دکوراسیونی همخوانی داشته باشد. در ساخت کابینت آماده ممبران هر طرح و سبکی قابل تولید است. تنوع رنگ کابینت ممبران نیز نامحدود است، و امکان تولید این کابینت در هر رنگی وجود دارد. رنگ‌های پرطرفدار برای کابینت‌ آشپزخانه ممبران رنگ سفید، شیری، گردویی، کرم، و طرح چوب است. روکش طرح چوبِ ممبران بسیار شبیه به چوب طبیعی بوده و محبوبیت فراوانی دارد.

صاف و یکدست بودن روکش این کابینت‌ها نیز به محیط آشپزخانه ظاهر لوکس و شیک می‌بخشد. درب کابینت آماده ممبران می‌تواند براق یا مات باشد و این به سلیقه‌ی مشتری بستگی دارد. برای انتخاب طرح، سبک، و رنگ مناسب می‌توانید با یک طراح داخلی مشورت کنید.

آیا کابینت ممبران زرد می‌شود؟

خیر. از آنجایی که کابینت ممبران با مواد پی وی سی پوشانده شده است که معمولاً در پنجره‌ها استفاده می‌شود، زرد یا محو نمی‌شود.

نکاتی که هنگام استفاده از کابینت‌های ممبران باید در نظر گرفته شوند

  • کابینت ممبران نباید در معرض گرمای بیش از حد و نور مستقیم خورشید قرار بگیرد.
  • برای محافظت از کابینت‌ها در برابر بخار و رطوبت ایجاد شده در حین پخت و پز هود باید کار کند.
  • درست است که این نوع کابینت در برابر رطوبت و آب مقاوم است، اما دقت در نگهداری آن باعث می‌شود با وجود استفاده طولانی مدت مانند روز اول به نظر برسد و طول عمر بیشتری داشته باشد.
  • برای تمیز کردن کابینت ممبران نباید از مواد شیمیایی‌ مانند جوهر نمک، تینر، یا سفید کننده استفاده کرد.
  • مراقب ابزار و وسایل نوک تیز و برنده باشید تا سطح کابینت خراشیده نشود.
ویژگی کابینت ممبران

قیمت کابینت ممبران

قیمت کابینت ممبران بر متر مربع محاسبه می‌شود، و با توجه به مدل، الگو و کیفیت متفاوت است. به طور کلی، این کابینت از کابینت‌های ام دی اف معمولی گران‌تر و از کابینت‌های چوبی ارزان‌تر است.

جمع‌بندی

روکش پی وی سیِ ممبران که سطح ورقه‌ی ام دی اف را می‌پوشاند، کابینتی را می‌سازد که به آن کابینت ممبران می‌گویند. این نوع کابینت در سبک‌های کلاسیک، نئوکلاسیک، و مدرن ساخته می‌شود و طرح و مدل‌های متفاوتی دارد. کابینت آشپزخانه‌ی ممبران کابینتی با کیفیت و طول عمر بالاست و در برابر رطوبت و ضربه مقاومت بسیار خوبی دارد. با تهیه‌ی این نوع کابینت می‌توانید آشپزخانه‌ای لوکس و جذاب داشته باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.