پیش بینی قیمت بیت کوین با نزدیک شدن به جلسه FOMC / جهش قیمتی در راه است؟

به گزارش اقتصاد جوان نیوز معامله‌گران و سرمایه‌گذاران مشتاقانه منتظر نشست آتی کمیته بازار باز فدرال (FOMC) و اعلام نرخ فدرال هستند. این رویداد پتانسیل تاثیرگذاری قابل توجهی بر بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین خواهد داشت.

گفتنی است، تصمیمات و اظهارات اتخاذ شده توسط FOMC در مورد سیاست‌های پولی و نرخ بهره می‌توانند عمیقاً بر جهت و نوسانات بیت کوین و اتریوم تأثیر بگذارد.

روز گذشته، قیمت بیت کوین پس از انتشار داده‌های CPI به زیر سطح 26 هزار دلار رسید، سرمایه‌گذاران منتظر تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ‌ها هستند. البته پس از انتشار شاخص قیمت مصرف کننده ماه می (CPI) در روز سه شنبه، بیت کوین افزایش لحظه‌ای را تجربه کرد زیرا تورم نشانه‌هایی از کاهش را نشان می‌داد اما در ادامه با رشد شاخص دلار، این ارز دیجیتال به زیر سطح 26 هزار دلار بازگشت.

ارقام CPI افزایش 4 درصدی را نشان داد که کمی بهتر از 4.1 درصد پیش بینی شده و کمتر از 4.9 درصد ماه آوریل بود. در حالی که اقتصاد ایالات متحده و بیت کوین هر دو در وضعیت خوبی هستند، هر گونه مشکلی که ناشی از تصمیم نرخ بهره یا رکود قریب الوقوع در ایالات متحده باشد، احتمالاً برای دارایی‌های رمز ارزی مطلوب خواهد بود.

بسیاری از مردم بر این باورند که فدرال رزرو نرخ بهره را در این ماه افزایش نخواهد داد، اما بسیاری از کارشناسان و اقتصاددانان فکر می‌کنند که فدرال رزرو این توقف را برای کل سال 2023 حفظ خواهد کرد.

با توجه به اینکه کمپین انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا در شرف آغاز است، بانک مرکزی باید تمرکز خود را از کاهش تورم به جلوگیری از رکود تغییر دهد. صرافی ارزهای دیجیتال Binance مستقر در ایالات متحده از یک قاضی فدرال خواسته است تا درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده برای مسدود کردن دارایی‌های آن را رد کند.

وکلای مدافع در یک سند دادگاهی ادعا کردند که این شرکت نمی‌تواند به کارکنان یا فروشندگان پول پرداخت کند یا پلتفرم معاملاتی خود را اداره کند.

هفته گذشته، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) با اشاره به نگرانی‌ها در مورد امنیت وجوه کاربران، به‌دنبال مجوز دادگاه برای مسدود کردن دارایی‌های رمزنگاری شده در بایننس شعبه آمریکا و Changpeng Zhao، موسس و مدیرعامل این صرافی شد .

بایننس شعبه ایالات متحده همچنین در روز پنجشنبه به مشتریان خود در مورد تعلیق سپرده‌ها و برداشت دلاری اطلاع داد. این صرافی به مشتریان توصیه کرد که دارایی‌های خود را به شکل دلار آمریکا تا تاریخ 13 ژوئن پس بگیرند.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین – منبع: Tradingview

پیش بینی قیمت بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر با مقاومتی در سطح 26 هزار و 250 دلار مواجه است و همچنین حمایتی در حدود سطح 25 هزار و 500 دلار دارد که نقش مهمی در تعیین مسیر آینده آن خواهد داشت.

میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA) در سطح 25 هزار و 800 دلار به عنوان یک سطح حمایت عمل می‌کند، الگوی مثلث نزولی در چارت قیمت نشان دهنده چشم انداز نزولی روند خواهد بود.

اگر سطح حمایت 25 هزار و 500 دلاری شکسته شود، فشار فروش می‌تواند افزایش یافته و به طور بالقوه بیت کوین را به سمت سطوح حمایتی 24 هزار و 940 دلار و سپس 24 هزار و 700 دلار سوق دهد.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.