پیش بینی قیمت بیت کوین / حمایت 26 هزار دلاری پایدار می‌ماند؟

همزمان با تغییر سناریو پیش بینی قیمت بیت کوین، شرکت مایکرواستراتژی به دلیل افت اخیر قیمت بیت کوین، با زیان‌های قابل توجهی بالغ بر 600 میلیون دلار دست و پنجه نرم می‌کند.

زیان مایکرواستراتژی با کاهش ارزش بیت کوین

مایکرو استراتژی، یکی از شرکت‌های تاثیرگذار در بازار، به دلیل کاهش اخیر قیمت بیت کوین به حدود 25 هزار دلار، با بیش از 600 میلیون دلار زیان روبرو شد. این شرکت نرم افزاری رقم 4.5 میلیارد دلار بر 150 هزار بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد که نتیجه آن هزینه متوسط ​​حدود 29 هزار و 970 دلار برای هر بیت کوین بود.

این افت قیمت 11 درصدی در سه روز نسبت به اوج 29 هزار دلاری بیت کوین در شانزدهم آگوست، اولین حمله قرمز مایکرواستراتژی در ذخایر بیت کوین از ماه ژوئن است.

برخلاف زیان اخیر، این شرکت به رهبری حامی سرسخت بیت کوین، مایکل سیلر، همچنان بر اعتقاد خود ثابت قدم است. سیلور که از بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال حمایت می‌کند، استراتژی خرید شرکت را هدایت می‌کند و تصمیم خود را برای حفظ دارایی‌های خود تکرار می‌کند.

سهام مایکرواستراتژی نشان دهنده افزایش 132 درصدی از ابتدای سال تا به امروز است، اگرچه طبق داده‌های تریدینگ ویو در پنج روز گذشته با 14.49 درصد افت مواجه شده است.

به طور همزمان، روند گسترده‌تر بازار، کاهش بیش از 10 درصدی سود دارندگان بیت کوین را نشان می‌دهد که با کاهش ارزش این ارز دیجیتال همراه است و بر اساس داده‌های گلس‌نود، درصد عرضه سودآور را از 73 درصد به 60 درصد در یک هفته کاهش می‌دهد.

زیان اخیر مایکرواستراتژی که ناشی از کاهش قیمت بیت‌کوین است، می‌تواند باعث احتیاط سرمایه‌گذاران شود و احتمالاً نوسانات بازار را تقویت کرده و بر پویایی ارزش‌گذاری بیت‌کوین در کوتاه‌مدت تأثیر بگذارد.

شاخص دلار آمریکا (DXY) که ارزش دلار آمریکا را در برابر سبدی از 6 ارز اصلی اندازه گیری می‌کند، در پایان هفته حدود 0.13 درصد کاهش یافت. کاهش این شاخص ممکن است به بهبود حرکت بیت کوین در آخر هفته کمک کرده باشد.

پیش بینی قیمت بیت کوین
نمودار پیش بینی قیمت بیت کوین – منبع: Tradingview

پیش بینی قیمت بیت کوین

در بازه زمانی کنونی، چشم‌انداز پیش بینی قیمت بیت کوین پس از سقوط آن به زیر سطح 29 هزار دلار در ششم آگوست، با تغییرات بسیاری همراه بوده است. این ارز دیجیتال که در حال حاضر حدود 25 هزار و 800 دلار معامله می‌شود، کاهش قابل توجهی را تجربه کرده است. بیت کوین در بازه زمانی چهار ساعته و بر اساس الگوهای کندلی، سنتیمنت نزولی قوی را در معامله‌گران بازار نشان می‌دهد.

اندیکاتورهای شاخص قدرت نسبی (RSI) و واگرایی میانگین متحرک (MACD) وارد منطقه فروش اشباع شده‌اند که برتری خرس‌ها را در بازار نشان می‌دهد.

میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA) در حدود 27 هزار و 300 دلار قرار دارد؛ اما قیمت بیت کوین همچنان با مقاومت فوری در سطح 26 هزار و 200 دلار روبرو است. وقوع یک کندل نزولی و شکل الگوی کندلی دو روزه این ارز دیجیتال در زیر سطح مذکور نشان دهنده فشار نزولی مداوم خرس‌ها است. اگر این روند ادامه پیدا کند، بیت کوین ممکن است تا 25 هزار و 600 دلار کاهش یابد و در ادامه احتمالاً به 25 هزار و 200 دلار نیز برسد.

با این حال، عبور از سطح 26 هزار و 200 دلار می‌تواند منجر به هدف قرار دادن مقاومت 26 هزار و 800 دلاری شود. افزایش بیشتر قیمت ممکن است بیت کوین را به 27 هزار و 300 دلار و در نهایت به 27 هزار و 600 دلار برساند.

در مقابل، کاهش قیمت به زیر سطح 25 هزار و 200 دلار می‌تواند نشان دهنده احتمال سقوط عمیق‌تر آن تا سطح 24 هزار و 800 دلار باشد.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.