پیش بینی قیمت بیت کوین / خریداران بازی را واگذار می‌کنند؟

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز ، کاهش شدید قیمت بسیاری از معامله‌گران را غافلگیر کرده و آنها را در مورد هدف بعدی قیمت بیت کوین مردد کرده است. همزمان با افزایش فروش در بازار ارز دیجیتال، همچنان دلایل دقیق این فروش ناگهانی نامشخص مانده است، البته یکی از عوامل احتمالی مهم می‌تواند تأثیر قوی‌تر از حد انتظار ارقام اولیه احساسات مصرف کننده منتشر شده توسط دانشگاه میشیگان باشد.

داده‌های اولیه از شاخص احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد، احساسات مصرف‌کنندگان در وضعیت مثبتی قرار دارد. این وضعیت می‌تواند نشان‌دهنده سلامت اقتصاد باشد و همچنین می‌تواند منجر به افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران در بازارهای سنتی شود و به‌طور بالقوه سرمایه‌ها را از ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین منحرف کند.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین – منبع: Tradingview

پیش بینی قیمت بیت کوین

با نگاهی دقیق‌تر به تحلیل تکنیکال بیت کوین، پس از ناکامی در عبور از سطح مقاومت 31 هزار و 793 دلار، عقب نشینی قابل توجهی را مشاهده می‌کنیم. این سطح یک مقاومت مضاعف برای قیمت بیت کوین ایجاد می‌کند.

در حال حاضر بیت کوین در حدود سطح 30 هزار و 300 دلار معامله می‌شود و حمایت نزدیک آن در سطح 30 هزار دلار قرار دارد که با یک خط روند صعودی تقویت می‌شود. بسته شدن کندل‌های قیمت در بالای خط روند مذکور نشان‌دهنده تقویت احساسات صعودی است.

با این حال، مقاومت بالقوه قیمت در حدود 30 هزار و 411 دلار قرار دارد که می‌تواند از حرکت صعودی بیت کوین جلوگیری کند. بنابراین، می‌توانیم پشتیبانی فوری بیت کوین را در حدود 30 هزار دلار شناسایی کنیم. اگر این سطح نقض شود، سطح حمایت بعدی حدود 29 هزار و 500 دلار خواهد بود.

شاخص‌های قدرت نسبی (RSI) و (MACD)  در قلمرو نزولی قرار دارند و با میانگین متحرک نمایی 50 روزه همسو می‌شوند که به عنوان یک سطح مقاومت مهم نزدیک به سطح 30 هزار و 750 دلار عمل می‌کند.

شکست کامل قیمت به زیر سطح 30 هزار دلار می‌تواند بیت کوین را به سمت هدف بعدی آن در حدود 29 هزار و 500 دلار سوق دهد و به طور بالقوه روند نزولی را تا 28 هزار و 711 دلار ادامه دهد. در سناریو دیگر بازار، اگر قیمت بیت کوین از سطح 30 هزار و 400 دلار فراتر رود، خریداران می‌توانند راه را برای پتانسیل صعودی بیشتر با اهداف قیمتی 30 هزار و 700 و 31 هزار و 350 دلار هموار کنند.

نظارت دقیق بر روند قیمت در حدود 30 هزار دلار بسیار مهم است. شکست قیمت بالاتر از این سطح می‌تواند نشان‌دهنده ادامه روند صعودی باشد. عدم حفظ قیمت بالاتر از سطح مذکور ممکن است نشان‌دهنده از سرگیری روند نزولی باشد.

تحلیل تکنیکال وضعیت کنونی نشان می‌دهد که بیت کوین با موانع قابل توجهی در پیشی گرفتن از سطوح مقاومت روبرو است. حمایت فوری در حدود 30 هزار دلار ارزیابی می‌شود و کاهش قیمت زیر این سطح می‌تواند منجر به فشار نزولی بیشتر به سمت 29 هزار و 500 دلار شود.

در مقابل، شکست قیمت بیت کوین بالاتر از سطح 30 هزار و 400 دلار می‌تواند بیت کوین را به سمت 30 هزار و 700 دلار و 31 هزار و 350 دلار برساند.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.