پیش بینی قیمت بیت کوین همزمان با افزایش ۱ هزار دلاری قیمت

به گزارش اقتصاد جوان نیوز حرکت صعودی ناگهانی بیت کوین باعث گمانه‌زنی‌هایی در مورد اقدامات سرمایه‌گذاران شده است، نهنگ‌های بازار ممکن است در کاهش قیمت‌های اخیر، اقدام به انباشت بیت کوین کرده باشند.

از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال همچنان توجه‌ها را به خود جلب می‌کند، بررسی وقایع اخیر که می‌تواند به طور بالقوه بر مسیر بیت کوین تأثیر بگذارند، بسیار مهم خواهند بود.

بیش از ۱.۲ میلیون دلار درقالب بیت کوین پس از ۱۳ سال منتقل شدند

بیش از ۱.۲ میلیون دلار بیت کوین که ۱۳ سال ساکن مانده بودند، ناگهان جابجا شدند. بر اساس داده‌های بلاکچین، یک نهنگ، ۵۰ بیت کوین خود را به کیف پول دیگری منتقل کرده است.

این کوین‌ها ابتدا در ژوئن ۲۰۱۰ استخراج شده بودند و از آن زمان تاکنون دست نخورده باقی مانده‌اند. همچنین در ماه آوریل نیز یک سرمایه‌گذار که کوین‌های خود را برای یک دهه نگه داشته بود، ۷.۸ میلیون دلار بیت کوین را به کیف پول‌های جدید منتقل کرد.

https://cdn.yektanet.com/assets/templates/iframe/banner_template.html?v=202305017015

تنها چند روز بعد، یکی دیگر از سرمایه‌گذاران بلندمدت، ۱۱ میلیون دلار از دارایی دیجیتال خود را پس از ۱۱ سال عدم فعالیت جابه‌جا کرد. این حرکات اخیر بیت کوین‌هایی که برای مدت طولانی خوابیده بودند، سؤالاتی را در مورد انگیزه‌های پشت این نقل و انتقالات ایجاد می‌کند.

مطالعه بیشتر:سخت‌گیری نظارتی SEC موجب رشد دامیننس بیت کوین می‌شود؟

علاوه بر این، افزایش علاقه و فعالیت تجاری ناشی از این حرکات می‌تواند بر پویایی عرضه و تقاضا تأثیر گذاشته و به طور بالقوه بر قیمت کلی بیت کوین در کوتاه مدت تأثیر بگذارد.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین منبع: Tradingview

پیش بینی روند قیمت بیت کوین

بیت کوین پس از شکست از سطح مقاومت خط روند نزولی در حدود ۲۶ هزار دلار، شتاب بیشتری به دست آورد. در بعد تکنیکال، اگر بازه زمانی چهار ساعته را مشاهده کنیم، بیت کوین از سطح مقاومت قابل توجه ۲۶ هزار دلار فراتر رفته است.

این سطح دارای اهمیت روانشناختی است و توسط یک خط روند نزولی پشتیبانی می‌شود. گفتنی است، بسته شدن کندل‌های قیمت در بالاتر از سطح ۲۶ هزار و ۲۰۰ دلار نشان دهنده احساسات صعودی غالب در بازار خواهد بود.

علاوه بر این، بیت کوین به اوج خود در حدود ۲۶ هزار و ۴۵۰ دلار نیز رسید و یک اصلاح نزولی جزئی را تجربه کرد و در سطح مقاومتی ۲۶ هزار و ۲۵۰ دلاری که قبلا آزمایش شده بود، مورد حمایت قرار گرفت که اکنون به عنوان سطح حمایت عمل خواهد کرد.

با بسته شدن کندل‌ها در بالای سطح ۲۶ هزار و ۲۰۰ دلار، پتانسیل برای ادامه روند صعودی وجود دارد و سطح مقاومت بعدی را در ۲۶ هزار و ۸۵۰ دلار هدف قرار می‌دهد.

هنگام در نظر گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) و شاخص (MACD)، هر دو اندیکاتور در منطقه خرید قرار دارند. علاوه بر این، میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA) حمایت بیشتری را از سناریو تداوم روند صعودی این ارز دیجیتال فراهم می‌کند.

تا زمانی که EMA 50 در حدود سطح 25 هزار و 700 دلار قرار داشته باشد، تمرکز معامله‌گران بر روی سطح 26 هزار و 200 دلار باقی خواهد ماند. اگر قیمت بالاتر از این سطح باقی ماند، امکان حرکت صعودی بیشتر به سمت 26 هزار و 850 دلار وجود دارد.

در سمت دیگر روند، شکست قیمت به زیر سطح ۲۶ هزار و ۲۰۰ دلار می‌تواند قیمت را به ۲۵ هزار و ۵۰۰ دلار برساند.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.