چشم انداز بلند مدت بیت کوین همچنان صعودی است؟

به گزارش اقتصاد جوان نیوز ، درآمد ماینرها برخلاف نرخ هش‌های بالا به روند کاهشی خود ادامه داده است. نوسانات بیت کوین در چند ماه گذشته، بسیاری را در جامعه ارزهای دیجیتال نسبت به این ارز دیجیتال بدبین کرده است. با این حال، با نگاهی به پیشرفت بیت کوین از نگاه بلندمدت، بسیاری از تحلیلگران آینده مثبتی را برای این رمزارز می‌بینند.

نیمه پر لیوان

به گفته مارتون، تحلیلگر کریپتو کوانت (CryptoQuant)، کاهش ذخایر بیت کوین به‌عنوان یک شاخص مثبت برداشت می‌شود. با افزایش خرید و نگهداری بیت کوین توسط افراد و موسسات، عرضه موجود در صرافی‌ها کاهش می‌یابد و در نتیجه کمیابی این ارز بیشتر می‌شود.

هنگامی که دارندگان بیت کوین، کوین‌های خود را از صرافی‌ها خارج می‌کنند و در کیف پول شخصی خود ذخیره می‌کنند، اعتماد خود به آینده بیت کوین را نشان می‌دهند. این مسئله در آینده می‌تواند فشار فروش را کاهش دهد.

بیت کوین
منبع: CryptoQuant

به‌علاوه، درصد بیت کوینی که توسط دارندگان بلندمدت نگهداری می‌شود مشابه چرخه‌های قبلی بوده است. شباهت در درصد بیت‌کوینی که توسط دارندگان بلندمدت در چرخه‌های قبلی نگهداری می‌شد، نشان‌دهنده ثبات روند بلندمدت در این ارز دیجیتال است.

بنابراین، بخش قابل توجهی از سرمایه‌گذاران دیدگاه بلندمدتی را اتخاذ کرده و دارایی‌های خود را حفظ کرده‌اند. این دارندگان بلندمدت، همچنین با شدت کمتری در معاملات کوتاه‌مدت و یا فروش‌های وحشتناک شرکت می‌کنند، که این موضوع در ادامه به ثبات کلی قیمت این ارز دیجیتال کمک می‌کند.

بیت کوین
منبع: CryptoQuant

ماینرها بیت کوین را گروگان نگه می‌دارند؟

هش‌ریت بیت کوین در زمان نگارش این گزارش در بالاترین حد خود قرار داشته است. هش‌ریت بالا نشان‌دهنده امنیت شبکه قوی و قدرت محاسباتی است که به استخراج و اعتبارسنجی تراکنش‌ها اختصاص داده می‌شود. با این حال، شایان ذکر است که یک پیامد منفی هش ریت بالا، افزایش مصرف انرژی مرتبط با پروسه استخراج است.

بیت کوین
منبع: Blockchain.com

کاهش درآمد ماینرها می‌تواند فشار فروش بر ماینرها را افزایش دهد که این موضوع نیز در ادامه می‌تواند بر قیمت کلی بیت کوین تأثیر بگذارد. طبق داده‌های CoinMarketCap، بیت کوین با قیمت 25 هزار و 700 دلار معامله می‌شود. معامله‌گران به‌طور فزاینده‌ای نسبت به آینده بیت‌کوین خوش‌بین بودند. نسبت زیر نشان دهنده تقاضای بالاتر برای اختیار خرید است که اغلب توسط معامله‌گران در حرکت صعودی یک دارایی استفاده می‌شود.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.