چگونه می‌توان با یارانه، سبد کالا گرفت؟ / آیا مبلغ کالابرگ از یارانه کم می‌شود؟

به گزارش اقتصاد جوان نیوز طرح استفاده از یارانه در قالب کالابرگ الکترونیکی، که از سال گذشته به صورت پایلوت در چند استان کشور اجرا شده است، از چند روز گذشته در راستای اجرای بند «ی» تبصره ۱۴ قانون بودجه و به منظور مدیریت بازار و کمک به معیشت مردم در کل کشور اجرا می‌شود. اما این موضوع چه تاثیری بر یارانه دارد؟

در گام نخست اجرای این طرح قرار است که میزان «یارانه» یارانه‌بگیران سه دهک اول، مشروط به خرید ۷۰ درصد مبلغ یارانه از میان ۹ تا ۱۱ قلم، ۲۰ درصد افزایش یابد. به عبارتی دیگر در این فاز اجرایی فقط خانوارهای کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور که مبلغ یارانه دریافتی آنها به ازای هر نفر ۴۰۰.۰۰۰ تومان است، مشمول افزایش ۲۰ درصدی اعتبار خرید هستند.

آیا کالابرگ جایگزین یارانه می‌شود؟

کالابرگ (یارانه غیرنقدی)، قرار نیست به طور کامل جایگزین پرداخت نقدی یارانه شود. یارانه‌بگیران اختیار دارند که یارانه خود را در قالب کالابرگ الکترونیکی و خرید ۱۱ قلم گروه کالایی اختصاص دهند یا به صورت نقدی برداشت وجه کنند و اجباری در این کار وجود نخواهد داشت.

استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی فقط از فروشگاه‌هایی که به سامانه کاربردی «شما» متصل هستند، امکان‌پذیر است و فروشگاه‌هایی که تمایل به شرکت در این طرح دارند باید به سامانه شما (شبکه ملی اعتبار) مراجعه و پس از نصب برنامه کاربردی شما نسبت به تقاضای اتصال سامانه فروشگاهی به این شبکه اقدام کنند.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.