کلاهبرداری میلیاردی با تشویش احساسات

 سردار جلیل موقوفه ئی ۱۸ مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با تماس تلفنی و اغفال و سوء استفاده از احساسات آنان اقدام به کلاهبرداری کرده بود، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان گرمسار قرار گرفت.

 وی ادامه داد: در تحقیقات پلیس مشخص شد فرد کلاهبردار طی تماس تلفنی با مال باختگان، مدعی این بود که یکی از اعضای درجه یک شما در تصادفی هولناک مصدوم شده و برای عمل فوری نیاز به پرداخت هزینه بیمارستان و تجهیزات پزشکی است و به این صورت با اغفال مال باختگان مبالغی را از آن ها دریافت و به کارت های متعدد بانکی واریز و توسط شخص دیگری از فروشگاه ها، مراکز خرید، پمپ بنزین و طلا فروشی ها خرید انجام داده بود. 
این مقام ارشد انتظامی گفت: با اشرافیت اطلاعاتی ماموران پلیس و تلاش شبانه روزی آنها و به کارگیری شیوه های نوین و هوشمندانه، هویت فرد کلاهبردار و محل اختفا وی شناسایی و تحت نظر قرار گرفت.

سردار موقوفه ئی با اشاره به اینکه متهم در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد، بیان کرد: در تحقیقات و بازجویی فنی پلیس مشخص شد متهم حدود یک سال پیش از زندان به مرخصی رفت و در غیبت بود.

وی با بیان اینکه مشخص شد متهم در استان های دیگر کشور بیش از ۱۵ شاکی خصوصی و پرونده های متعدد کلاهبرداری دارد ، اضافه کرد: تاکنون رقم کلاهبرداری توسط این متهم حرفه ای به ۱۰ میلیارد ریال رسیده است و تحقیقات تکمیلی در این زمینه همچنان ادامه دارد.

 موقوفه ئی از اعتراف متهم به کلاهبرداری از مردم با استفاده از تشویش احساسات آنان خبر داد و اظهار کرد: وی پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

 فرمانده انتظامی استان در پایان با هشدار به کلاهبرداران و سودجویان از شهروندان با استفاده از شیوه های غیر انسانی گفت: کلاهبرداری تلفنی ، پیامکی و یا از طریق ارسال لینک با سوء استفاده از شرایط اقتصادی، اجتماعی و احساسات مردم همچنان اتفاق می افتد و از مردم شریف تقاضا می شود قبل از اینکه تحت تاثیر بازی های روانی شیادان قرار بگیرند ضمن حفظ آرامش خود و پرهیز از تصمیم گیری های هیجانی، از صحت و سقم موضوع کاملا باخبر شوند و در صورت اطلاع از موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق شماره ۱۱۰ و یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir به پلیس اطلاع دهند.
انتهای پیام

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.