آقایارزاده اعلام کرد؛ تسهیلگری و توانمدسازی ظرفیت های موجود روستایی آذربایجان شرقی

مشاور اقتصادی صندوق مشترک استانها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با مسئولان استان آذربایجان شرقی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز به نقل از روابط عمومی صندوق مشترک استانها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، دکتر ولی اله آقایارزاده ضمن سفر به استان آذربایجان شرقی با مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری، فرمانده سپاه مراغه و مشاور اجرایی شرکت سامان گستر غزال ایرانیان دیدار و گفت وگو کرد.

توانمند سازی مردم روستا
بر اساس این گزارش، محمد اسکندری مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی، نقطه عطف تحول در روستاها را توجه به اقتصاد روستایی عنوان کرد و گفت: توانمند سازی مردم روستا و روستاهای استان آذربایجان شرقی از اهم موضعاتی است که باید به آن توجه داشت.

مساعدت در تولید محصولات روستایی
همچنین در این دیدار  یحیی حیدری فرمانده سپاه مراغه اظهار داشت: خدمت رسانی به مردم روستاها در اولویت مجموعه هایی مانند صندوق مشترک استانها قرار گیرد.

فرمانده سپاه مراغه افزود: همکاری و مساعدت در خصوص تولید محصولات روستایی یکی دیگر از اولویت های روستاهاست که حمایت از آن موجب افزایش بهره وری و تولید محصولات کشاورزی خواهد شد.

تسهیلگری و کمک به ظرفیت های موجود روستایی
دکتر ولی اله آقایارزاده در این دیدار ضمن اشاره به اجابت فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد اشتغال گفت: هدف صندوق مشترک استانها، تسهیلگری و کمک به ظرفیت های موجود روستایی است.

آقایارزاده  اظهار داشت: سعی و تلاش ما بر اساس افزایش اشتغال در روستاها بوده و تلاش و هدف ما با نگاه به ایجاد و افزایش اشتغال است و به دنبال مهاجرت معکوس از شهر به روستا هستیم..

باغ شهر ایران و پایتخت نجوم ایران
در ادامه این گفت و شنود، سیدهادی میرفردوس مشاور اجرایی شرکت سامان گستر غزال ایرانیان در خصوص معرفی تاریخچه شهرستان مراغه گفت: مراغه که به باغ شهر ایران و پایتخت نجوم ایران شهرت دارد جزو ده شهر تاریخی ایران می‌باشد. سالانه گردشگران خارجی و ایرانی زیادی از مراغه دیدن می‌کنند.

میرفردوس اظهار داشت: مراغه با فضای سبز و باغات متعدد در داخل شهر همچنین رودخانه زیبای صوفی چای که از مرکز شهر می‌گذرد یکی از مهم‌ترین مراکز توریستی و گردشگری در استان آذربایجان شرقی محسوب می‌شود، خیابان‌های مشجر و درختان سر به فلک کشیده زیبایی خاصی به خیابان‌های مراغه بخشیده‌است.

وی ادامه داد: مراغه همچنین دومین کهن شهر آذربایجان بعد از ارومیه می‌باشد این شهر از دوران قبل از اسلام آباد بوده‌است اما قرون ۱۲ تا ۱۴ میلادی دوران رشد و شکوفایی آن است؛ زمانی که پایتخت سلسله‌های متعدد محلی از جمله احمدیلیان و اتابکان آذربایجان بوده‌است و در نهایت مرکز حکومت ایلخانان و پایتخت ایران در آن دوران قرار داده شد.

میرفردوس افزود: مراغه به لحاظ بافت غنی تاریخی و فرهنگی، با بیش از ۳۰۰ اثر ثبت شده ملی، جزء ۱۰ شهر برتر کشور محسوب می‌شود. رصد خانه مراغه که در دوران خواجه نصیرالدین توسی بنا شده از جمله آثار تاریخی برجسته مراغه و ایران است که بیش از ۴۰۰۰۰۰جلد کتاب در آن موجود بوده‌است و بزرگترین دانشمندان اسلامی سراسر جهان اسلام در آن گرد هم آمده بودند. دومین شهر بزرگ پس از تبریز و دومین شهر پرجمعیت استان پس از تبریز به‌شمار می‌رود.

منبع : ناظم نیوز

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.