آموزش روش های جدید تامین مالی به فعالان اقتصادی ضروری است

خرم آباد – ایرنا – استاندار لرستان گفت: عدم تامین مالی یکی از عوامل مهم ناتمام ماندن پروژه ها است که فعالان اقتصادی باید با روش های جدید تامین نقدینگی آشنا شوند.

 فرهاد زیویار روز پنجشنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سالن جلسات اتاق بازرگانی اظهار کرد: یکی از دلایل اساسی توقف واحدهای تولیدی و یا نیمه‌تمام ماندن آن‌ها عدم تامین منابع مالی است.

وی با بیان اینکه از چند دهه گذشته عمده‌ترین روش برای تامین نقدینگی، از طریق دولت بوده است افزود: اعمال روش‌های نوین تامین منابع مالی و آموزش برای فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران و دستگاه‌های اجرایی برای فراگیری این روش‌ها ضروری است.

زیویار تصریح کرد: ساز و کار اتاق بازرگانی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی مناسب است و می‌توان در این راستا از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه استان بهره برد.

یک مدرس بورس نیز در این نشست اظهار کرد: چارچوب تامین مالی در ایران با سایر کشورهای جهان تفاوت آنچنانی ندارد به نحوی که بانک ها، دریافت تسهیلات و بازار سرمایه از جمله این روش ها است.

عبدالله دریابر با بیان اینکه تحریم ها بر روی فعالیت بخش خصوصی نیز تاثیر گذار بوده است عنوان کرد: در برخی استان ها هنوز در بحث بازار سرمایه خوب عمل نشده که لازم است با روش های تامین مالی و بازار سرمایه قوی تر عمل کنند.

وی یادآور شد: برخی از استان ها در دولت سیزدهم حرکت های خوبی آغاز و سرمایه گذاران و شرکت های بزرگ را فعال کرده اند که در سال های آینده نمود آن را خواهند دید.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.