اتحادیه اروپا:

منطقه یورو در پایان سال وارد رکود خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان و به نقل از الجزیره، اتحادیه اروپا هشدار داد که منطقه یورو در طول زمستان وارد رکود خواهد شد، در حالی که بروکسل پیش‌بینی تورم خود را برای سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به دلیل قیمت بالای انرژی افزایش داد.


اروپا از شوک‌های اقتصادی ناشی از جنگ روسیه در اوکراین که هزینه‌های انرژی را افزایش داده و ضربه‌ای به قدرت خرید مصرف‌کنندگان در سرتاسر این قاره وارد کرده است، متزلزل شده است.


کمیسیون اروپا اعلام کرد که انتظار می‌رود افزایش نااطمینانی و هزینه‌های فزاینده، منطقه یورو و بیشتر بلوک را در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۲ وارد رکود کند.

کمیسیون تاکید کرد که “انتظار می‌رود انقباض در فعالیت‌های اقتصادی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ ادامه یابد و رشد در طول بهار به اروپا بازگردد. “

وی افزود: در زمانی که باد‌های مخالف قوی همچنان تقاضا را محدود می‌کند، انتظار می‌رود فعالیت‌های اقتصادی ضعیف باشد و رشد تولید ناخالص داخلی به ۰.۳ درصد در سال ۲۰۲۳ برسد.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.