احتمال ورود موج جدید کرونا به کشور

به گزارش اقتصاد جوان نیوز ، مدیر دفتر بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: نگران ورود احتمالی موج جدید کرونا به کشور هستیم؛ البته پیش‌بینی می‌شود به شدت موج‌های قبلی نباشد.

شهنام عرشی گفت: «ما در کشور نزدیک به 2 ماه است که موارد ابتلای آنچنانی نداشتیم. هر چند که در قسمت‌های مختلف مثل اروپا و قاره امریکا و کشورهایی مثل چین و ژاپن به دفعات موج‌های کم و بیش کرونا اتفاق افتاده است.»

مدیر دفتر بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: «همانطور که در ماه‌های اخیر اعلام شد، منتظر ورود موجی از کرونا در کشور هستیم. این موج به ویژه پس از تعطیلات سال نوی میلادی که سفرهای مختلفی صورت می‌گیرد، خود را نشان می‌دهد.»

او در پاسخ به این سوال که علت کاهش موارد ابتلا در کشور چه بود؟ گفت: «یکی از دلایل آن میزان واکسیناسیون کروناست که در کشور ما در سطح بسیار بالا انجام شده بود.»

عرشی ادامه داد: «از دلایل دیگر آن ابتلای همزمان به گونه‌های اومیکرون بود. بعضی مواقع خود را نشان نمی‌داد یا به صورت صرماخوردگی مختصر خود را نشان می‌دهد. این مدل ابتلاها درصدی از ایمنی را در افراد ایجاد می‌کند.»

او در پایان گفت: «کرونا مطلقا در کشورهای دیگر هم تمام نشده است. این پاندمی هنوز ادامه دارد. همچنان توصیه می‌کنیم هموطنان گرامی از ماسک به ویژه در مکان‌های سربسته که تهویه مناسب نیست، استفاده کنند. شست‌وشوی مرتب دست‌ها و فاصله اجتماعی هم رعایت شود.»

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته، یک نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست داد. همچنین مجموع جانباختگان این بیماری، به ۱۴۴ هزار و ۶۷۳ نفر رسید.

از دیروز تا امروز ۲ دی ماه، ۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۴ نفر از آنها بستری شدند.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.