ادامه‌دار بودن آلودگی هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت تا اواسط هفته/بارش باران در برخی استان‌ها

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با اقتصاد جوان ، اظهار کرد: جمعه (۲۵ آذرماه) در شرق استان‌های لرستان و خوزستان، جنوب همدان و مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، غرب فارس، برخی مناطق اصفهان، یزد، سمنان و شرق تهران و همچنین در برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و در سواحل شمالی ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه شنبه (۲۶ آذرماه) با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارندگی در گیلان، مازندران و گلستان افزایش می‌یابد و غرب دریای خزر مواج است، گفت: همچنین در شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و کرمان، برخی مناطق اصفهان، یزد، سمنان و ارتفاعات تهران بارش باران و در ارتفاعات برف انتظار می‌رود.

به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، یکشنبه در مرکز، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد و ابرناکی و در ارتفاعات رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: دوشنبه (۲۸ آذرماه) فقط در جنوب شرق کشور وزش باد پدیده غالب است و در سایر مناطق کشور جو آرام و پایدار است.

وی با بیان اینکه سه‌شنبه (۲۹ آذرماه) در شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد یادآور شد: به تدریج از اوایل شب در شرق اردبیل و گیلان نیز ابرناکی، کاهش دما و بارش انتظار می‌رود و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم می‌شود.

بنابر اظهارات رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، تا اواسط هفته آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت آلودگی هوا ادامه خواهد داشت و در روزهای شنبه و یکشنبه خلیج فارس مواج است.

ضیائیان درباره وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ۲۶ آذر ماه ابری با احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه ۲۷ آذر ماه صاف تا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۵ و ۲۶ آذرماه) بندرعباس با دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و طی امروز (۲۵ آذرماه) شهرکرد با دمای ۳- درجه سانتیگراد و فردا(۲۶ آذر) کرمان با دمای ۲- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

انتهای پیام

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.