ادامه صادرات نفت جمهوری آذربایجان به اسرائیل از طریق ترکیه

وبگاه عبری‌زبان گلوبز، امروز در گزارشی به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت که علی‌رغم اعلام ترکیه مبنی بر توقف روابط اقتصادی خود با رژیم تل آویو، اما همچنان نفتکش‌های اسرائیلی در بندر «جیحان» در ترکیه، نفت جمهوری آذربایجان را بارگیری می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز ،اسرائیل روزانه ۳۴۰ هزار بشکه نفت وارد می‌کند که از این میزان ۶۰ درصد آن از قزاقستان و جمهوری آذربایجان و از مسیر خط لوله باکو-تفلیس-جیحان منتقل می‌شود. نفتکش‌های اسرائیلی در بندر جیحان در جنوب ترکیه نفت جمهوری آذربایجان را بارگیری کرده و از آن‌جا به بندر حیفا منتقل می‌کنند.

به نوشته وبگاه گلوبز، اسرائیل اولین مقصد صادرات نفت جمهوری آذربایجان به شمار می‌رود و دلیل اینکه ترکیه همچنان واسطه این صادرات است، تنها به منافع این کشور مربوط نمی‌شود، بلکه پای منافع باکو نیز در میان است و آنکارا هرگز اقدامی که به ضرر منافع جمهوری آذربایجان باشد، انجام نمی‌دهد.

تجارت نیوز

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.