ارزش بازار اپل دوباره به ۳ تریلیون دلار رسید

با افزایش 2 درصدی قیمت سهام اپل، این شرکت برای بار دوم در سال 2023 به ارزش بازار حدود 3 تریلیون دلار دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز ، ارزش بازار اپل پس از افزایش 2 درصدی سهام آن در روز سه‌شنبه، در بالای مرز 3 تریلیون دلار بسته شد. ارزش سهام این شرکت پس از این افزایش 2 درصدی به 193.42 دلار رسید؛ آخرین بار در ماه اوت (تیرماه 1402) بود که ارزش اپل به آستانه 3 تریلیون دلار رسیده بود.

براساس گزارش CNBC، ارزش اپل رسماً برای اولین‌بار در ماه ژوئن (خردادماه) رسماً از مرز 3 تریلیون دلار عبور کرد اما قبلاً در دسامبر 2022 (آذرماه 1401) نیز در معاملات روزانه برای مدت کوتاهی به 3 تریلیون دلار رسیده بود. در سال جاری میلادی نیز سهام اپل در 31 ژوئیه (9 مرداد 1402) به بالاترین حد خود دست‌ یافت.

ارزش بازار اپل

قیمت سهام سازنده آیفون، با وجود اینکه این شرکت تعداد کل سهام خود را از طریق بازخرید کاهش داده است، تاکنون بیش از 48 درصد در سال جاری میلادی افزایش یافته است. اگرچه اپل با رشد آهسته و چالش‌هایی در بازار چین دست‌وپنجه نرم می‌کند، اما سرمایه‌گذاران این شرکت را کسب‌وکاری با جریان بالای نقدینگی، محصولات محبوب در سطح جهانی و سهامداران قوی می‌دانند.

در سال مالی 2023 اپل، که از اکتبر (مهرماه 1402) آغاز شد، اپل درآمد کل 383.29 میلیارد دلاری را گزارش کرد که حدود 3 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت. اپل همچنین در ماه نوامبر (آبان‌ماه) هشدار داد که انتظار رشد درآمد سالانه در سه‌ماهه بسیار مهم پایانی سال را ندارد، با آنکه این سه‌ماهه‌، اولین فصل کامل فروش سری آیفون 15 از زمان عرضه این سری است.

انتظار می‌رود سال بعد، اپل هدست واقعیت مجازی ویژن پرو را عرضه کند؛ ویژن پرو اولین پلتفرم جدید و بزرگ اپل از زمان معرفی اپل واچ در سال 2014 است و می‌تواند کمک زیادی به رشد این شرکت بکند.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.