افزایش حمایت‌ها از بیت کوین همزمان با ریزش آن به سطح ۲۵ هزار و ۸۰۰ دلاری

به گزارش اقتصاد جوان نیوز با وجود نگرانی فعالان بازار از مقاومت سطح پشتیبانی اخیر بیت کوین، حمایت‌ها از آن در روزهای اخیر افزایش پیدا کرده است. این مساله در آینده می‌تواند تا حدودی نگرانی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را تعدیل کند.

اعمال مقررات سختگیرانه‌تر برای مبادلات رمز ارزی

از تاریخ اول ژوئن، ژاپن مقررات سختگیرانه‌تری را برای مبارزه با پولشویی (AML) در تراکنش‌های بیت کوین  اعمال خواهد کرد. هدف از این اقدام، هماهنگ کردن چارچوب قانونی ژاپن با استانداردهای بین المللی رمز ارزی است. در سمتی دیگر طی نشستی که در اواسط ماه مه در ژاپن برگزار شد، اعضای G7 در مورد سیاست‌های لازم بحث کردند.

به دنبال حوادثی مانند هک در Mt.Gox و  Coincheck، تنظیم‌کننده‌های مالی ژاپن به‌همراه آژانس خدمات مالی (FSA)، قوانین جدیدی را برای مبادلات ارزهای دیجیتال اعمال کردند.

FSA مقررات مختلفی را برای محافظت از مصرف‌کنندگان معرفی کرده است، از جمله تفکیک دارایی‌های مشتری و تجاری، حسابرسی سالانه برای تأیید دارایی‌ها، ممنوعیت معاملات اهرمی در صرافی‌ها و الزام صرافی‌های مجاز ارزهای دیجیتال برای ذخیره حداقل 95 درصد از وجوه مشتری در کیف‌های پول سرد.

مقررات آتی در ژاپن فشاری را بر قیمت‌های بازار وارد کرده است، قیمت‌هایی که قبلاً به دلیل موج فزاینده مقررات ارزهای دیجیتال در سراسر جهان با کاهش مواجه شده بودند.

یکتانت

کاهش حملات کریپتو نشان‌دهنده بهبود اقدامات امنیتی

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط شرکت امنیتی  TRM Labs، در سه ماهه اول سال 2023، حملاتی به پروتکل‌های ارز دیجیتال به‌میزان قابل توجهی کاهش یافته و در مقایسه با مدت مشابه در سال 2022 کاهش 70 درصدی را تجربه کرده است.

باوجود حوادث مشابه، میانگین اندازه این حملات از نزدیک به ۳۰ میلیون دلار در سه ماهه اول سال قبل به ۱۰.۵ میلیون دلار در سه ماهه اول ۲۰۲۳ کاهش داشته است.

آزمایشگاه‌های TRM همچنین مشاهده کردند که قربانیان سرقت ارزهای دیجیتال توانستند بیش از 50 درصد از وجوه دزدیده شده خود را در سه ماهه اول 2023 بازیابی کنند. کاهش حملات کریپتو در سال جاری را می‌توان به‌ عواملی مانند بهبود شیوه‌های امنیت سایبری، قوانین قوی‌تر و افزایش همکاری میان شرکت‌کنندگان در صنعت نسبت داد که امید به آینده‌ای امن‌تر را فراهم می‌کند.

https://cdn.yektanet.com/assets/templates/iframe/banner_template.html?v=202304026010

در حالی که این یافته‌های تحقیقاتی برای بازار ارزهای دیجیتال مطلوب هستند، اما منجر به افزایش قیمت بیت کوین نشدند.

حمایت ران دیسانتیس از بیت کوین

فرماندار DeSantis حمایت خود را از بیت کوین ابراز و آن را به عنوان یک مساله آزادی مدنی معرفی کرد. وی همچنین از تلاش‌های مخالفان خود برای اعمال محدودیت بر ارزهای دیجیتال به عنوان نمونه‌ای از موارد دخالت بیش از حد دولت انتقاد کرد.

DeSantis متعهد شد که به شدت با هر گونه تلاش کنگره برای ممنوعیت ارزهای دیجیتال از طریق قوانین جدید مخالفت کند. علاوه بر این، وی هشدار داد که اگر رئیس جمهور بایدن دوباره انتخاب شود، دولت فعلی ممکن است به دنبال حذف بیت کوین برود.

روز چهارشنبه، ران دیسانتیس همچنین مخالفت خود را با ایجاد یک ارز دیجیتال بانک مرکزی ابراز کرد اما متعهد شد از توانایی مردم برای تجارت در دارایی‌های دیجیتال مانند بیت کوین دفاع کند. این پشتیبانی از طرف DeSantis به محدود کردن ریزش بیشتر بیت کوین در امروز کمک بسیاری خواهد کرد.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین – منبع: Tradingview

پیش بینی قیمت بیت کوین

در طول جلسه معاملات آسیا، بیت کوین، نزدیک به مرز ۲۵ هزار و ۸۰۰ دلار حمایت شده است. بازه زمانی چهار ساعته شکل‌گیری یک الگوی چکشی را در بالای این سطح نشان می‌دهد، که نشان‌دهنده بازگشت احتمالی به سمت یک روند صعودی و تضعیف حرکت نزولی است.

با این حال، بیت کوین در سطح ۲۶ هزار و ۶۰۰ دلار با مقاومت مواجه است که با حضور میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه بیشتر تقویت می‌شود.

این سطح قبلا به عنوان حمایت عمل می‌کرد اما اکنون یک مقاومت مهم برای بیت کوین محسوب می‌شود. اگر بیت کوین به‌زیر سطح 25 هزار  800 دلار سقوط کند، ممکن است سطح 25 هزار و 500 دلار را به‌عنوان اولین هدف خود انتخاب کند. از سوی دیگرشرایط فروش اشباع نشان داده شده توسط اندیکاتورهای RSI و MACD احتمال یک اصلاح صعودی جزئی را نیز نشان می دهند.

بنابراین، نظارت دقیق بر سطح ۲۵ هزار و ۸۰۰ دلار بسیار مهم است، زیرا شکست قیمت بالاتر از آن می‌تواند منجر به اصلاح صعودی به‌سمت ۲۶ هزار و ۴۰۰ دلار و سپس ۲۶ هزار و ۶۰۰ دلار شود.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.