افشای حقیقت پشت پرده میم کوین‌‌های بازار رمزارز در دو ماه اخیر

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز سرمایه‌گذاران در بازار ارزهای دیجیتال همواره با ریسک‌های مختلفی روبه‌رو هستند و یکی از این ریسک‌ها، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های میم کوینی است که بسیاری از آنها، تنها جهت کلاه‌برداری طراحی شده‌اند. یکی از مشهورترین چهره‌های بازار ارز دیجیتال که به افشای کلاه‌برداری‌های این بازار می‌پردازد، روز گذشته اطلاعات جدیدی را درباره کلاه‌برداری‌های دو ماه اخیر منتشر کرده است.

پرده‌برداری از کلاه‌برداری جدید بازار ارز دیجیتال

در دو ماه گذشته، میم کوین‌های فراوانی در بازار ارز دیجیتال عرضه شده‌اند و بسیاری از آنها تنها چند روز پس از افزایش قیمت، تمام ارزش خود را از دست داده‌اند. بر اساس توییت‌های ZachXBT که محقق درون‌زنجیره‌ای و یکی از مشهورترین کارآگاه‌های ناشناس بازار ارزهای دیجیتال است، یک آدرس کیف‌پول رمزارز، به تنهایی در دو ماه گذشته، حدود 114 میم کوین را عرضه کرده است.

بر اساس توییت این شخصیت بازار ارز دیجیتال در 26 آپریل، تمامی مبالغ دزدیده شده پس از عرضه میم کوین‌ها به کیف‌پول واحدی با آدرس «0x739c58807B99Cb274f6FD96B10194202b8EEfB47» ارسال شده است. ZachXBT باور دارد که آدرس‌های دزدی بیشتری نیز در ارتباط با این مسئله وجود دارد. این کارآگاه نتوانسته میزان مبالغی که به حساب این کلاه‌بردار منتقل شده است را محاسبه کند، چرا که کلاه‌بردار برای تقسیم مبالغ دزدیده شده، آنها را به حساب‌های مختلفی منتقل کرده است.

یکی از کاربران توییتری با نام Lucrafund، با تحقیق در این باره متوجه شده است که این کلاه‌بردار مبالغ دزدیده شده را به کیف‌پولی در صرافی کوین‌بیس منتقل کرده است.

پس از اینکه از صرافی کوین درباره عدم رسیدگی به این انتقال مشکوک پرسیده شد، این صرافی اعلام کرد که مبالغ جابه‌جا شده پایین بودند و صرافی به این حساب مشکوک نشده است. این مسئله نشان دهنده این است که کلاه‌بردار مبلغ هنگفت را به حساب‌های متعدد کوچکی منتقل کرده است.

انتشار روزانه دو میم کوین برای دو سال

یکی دیگر از کاربران توییتری با نام CoinGurruu ، آدرس کیف‌پولی را فاش کرده است که روزانه بین دو تا پنج میم کوین جدید را به مدت دو سال در بازار عرضه کرده است. این کاربر به فعالان بازار ارز دیجیتال توصیه کرده است تا پیش از سرمایه‌گذاری بر روی میم کوینی، آن را در پلتفرم اتر اسکن بررسی کنند.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.