امروز آخرین مهلت ثبت نام نوبت دوم کنکور

به گزارش اقتصادجوان نیوز ، ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (نوبت دوم) برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی که از روز سه شنبه ۱۵ فروردین ماه منحصرا از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده بود با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده، امروز پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه پایان می‌یابد.

داوطلبانی نیز که قبلاً ثبت نام خود را تکمیل کرده‌اند در صورت تمایل می‌توانند تا آخر وقت امروز نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام نمایند.

بنا بر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، تلاش شده است علاوه بر انتشار دفترچه راهنما اهم اطلاعات در مورد مراحل ثبت نام از طریق اینفوگرافیک و موشن گرافیک نیز در اختیار داوطلبان قرار گیرد.

یکی از مراحل ثبت نام این است که داوطلبان باید قبل از ثبت نام با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir نسبت به مشاهده، تأیید هویت و دریافت کد ۱۹ رقمی از سامانه اقدام نمایند.

داوطلبانی که در نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ شرکت کردند، اوایل اسفندماه سال جاری نمره خام آزمون خود را دریافت نموده و پس از اعلام نتایج سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در خرداد ماه، نمره کل داوطلب اعلام می‌شود.

 در کنکور ۱۴۰۲ نقش و تاثیر مستقیم کنکور در پذیرش دانشجویان کاهش یافته و سوابق تحصیلی دانش‌آموزان به معیاری برای قبولی دانشجویان در مراکز آموزش عالی تبدیل شده است. بر این اساس، سهم آموزش و پرورش به لحاظ سابقه تحصیلی ۴۰ درصد و سهم کنکور سراسری ۶۰ درصد خواهد بود.

به گزارش ایسنا، نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیر ماه سال ۱۴۰۲ در ۵ گروه آزمایشی «علوم ریاضی و فنی»، «علوم تجربی»، «علوم انسانی» «هنر» و «زبان خارجی » برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.