انتظار وال استریت برای تأیید ETF بیت کوین توسط SEC

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز ، وال استریت منتظر تأیید صندوق معاملاتی بیت‌کوین (ETF) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) است، خبری که تحلیلگران بلومبرگ معتقدند می‌تواند به سرعت به بازاری ۱۰۰ میلیارد دلاری تبدیل شود. این در حالی است که مؤسسات مالی سنتی علاقه فزاینده‌ای به بخش رمزارز نشان می‌دهند.

آماده‌سازی گلکسی دیجیتال برای تأیید ETF بیت کوین

در اوایل این ماه، شرکت رمزارز گلکسی دیجیتال با حدود ۳۰۰ متخصص سرمایه‌گذاری یک تماس تلفنی برگزار کرد تا در مورد تخصیص سرمایه به بیت کوین پیش از تأیید ETF مورد انتظار صحبت کند. این جلسه نشان‌دهنده اشتیاق فزاینده متخصصان مالی برای ادغام پتانسیل بیت کوین در محصولات سرمایه‌گذاری اصلی است.

علاقه قابل توجه مؤسسات به ETF بیت کوین

جف جانسون از سامیت ولث، که ۵۵۰ میلیون دلار دارایی را مدیریت می‌کند، از افزایش قابل توجه علاقه مؤسساتی به بیت کوین خبر می‌دهد، که بیشتر به دلیل انتظار برای راه‌اندازی ETF است. جانسون در مصاحبه با بلومبرگ اظهار داشت: با دسترسی به بیت کوین در یک بسته  ETF، فکر می‌کنم شاهد علاقه قابل توجهی از سوی سرمایه‌گذاران مؤسساتی خواهیم بود. او معتقد است که ETF بیت‌کوین می‌تواند تغییردهنده روند بازار باشد.

چاک کوملو، مدیرعامل شرکت خدمات مالی اسکس، نیز از افزایش تقاضا از سرمایه‌گذاران با ارزش خالص بالا در مورد یک ETF بالقوه خبر داد. به گفته کوملو، تأیید ETF توسط SEC می‌تواند یک تغییر باشد که سرمایه‌گذاری در این دارایی دیجیتال را از طریق حساب سرمایه‌گذاری آسان کند.

انتظار بزرگان برای تصمیم SEC

چندین بازیگر اصلی در بخش مالی، از جمله فیدلیتی، آرک اینوست و بلک‌راک، درخواست‌های ETF را ارائه داده‌اند. فعالان صنعت کریپتو در مورد احتمال تأیید صندوق، نظرات متفاوتی دارند. در حالی که برخی کارشناسان آن را اجتناب‌ناپذیر می‌دانند، دیگران همچون مایک بلش، مدیرعامل بیت‌گو، محتاط‌تر هستند. بلش در یک مصاحبه تلویزیونی با بلومبرگ توضیح داد که نقش دوگانه شرکت‌های رمزارزی مدرن هم به عنوان صرافی و هم نگهدارنده ارز دیجیتال، می‌تواند باعث مشکلاتی با مقامات تنظیم‌کننده شود.

خوش‌بینی با وجود موانع احتمالی

با وجود این چالش‌ها، صنعت رمزارز در مورد چشم‌اندازهای ETF بیت‌کوین در ایالات متحده خوش‌بین است. با بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه در انتظار تأیید، راه‌اندازی یک ETF بیت‌کوین می‌تواند نقطه عطفی در ادغام رمزارزها در مالی سنتی باشد. این اقدام مورد انتظار می‌تواند دروازه‌های پذیرش بیت کوین و احتمالاً سایر رمزارزها را باز کند.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.