ایلان ماسک در تلاش برای متقاعد کردن مک دونالد در پذیرش دوج کوین

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس‌اکس و اکنون توییتر، به حمایت دوباره خود از دوج کوین پرداخته است. این چهره سرشناس، یکی از طرفداران همیشگی این میم ‌کوین محبوب بوده است و حمایت‌ها و‌ نقد‌های وی همیشه تاثیر مستقیمی بر قیمت دوج کوین داشته است. طبق توییت مدیرعامل جدید توییتر، وی در تلاش است تا دوج‌کوین را وارد سیستم پرداخت رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد کند.

حمایت ایلان ماسک از دوج کوین

پس از چندین هفته که دوج کوین حمایتی از سمت طرفدار همیشگی‌اش ندیده بود، ایلان ماسک با سری توییت‌های جدیدی به حمایت دوباره از این میم‌کوین پرداخته است. ایلان ماسک در ژانویه ۲۰۲۲ در توییت اظهار نظر جدیدی اعلام کرده بود که اگر رستوران‌های مک‌دونالد، دوج کوین را به عنوان روش پرداخت قبول کند، او یک بسته غذای کودکان این رستوران را با پخش تلویزیونی خواهد خورد.

رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌ دونالد در صفحه رسمی توییتری خود نیز با واکنش به توییت ماسک اظهار کرد که در صورتی که شرکت خودروسازی تسلا، ارز دیجیتال فیک Grimacecoin را قبول کند، پیشنهاد ماسک را می‌پذیرد. پس از سری توییت‌های میان مک دونالد و طرفداران ارز‌های دیجیتال، ایلان ماسک بار دیگر با اشاره به توییت خود در ژانویه ۲۰۲۲، حمایت خود از دوج کوین را نشان داد.

ارز دیجیتال گریمس کوین

صحبت از ارز دیجیتال گریمس کوین از شوخی توییتری بین ایلان ماسک و مک دونالد آغاز شد. گریمیس در واقع یکی از شخصیت‌های انیمیشنی رستوران‌های مک‌ دونالد است که در تبلیغات این برند بین‌المللی به کار می‌رود. با اشاره مک‌دونالد به ارز دیجیتال ساختگی به نام گریمس کوین، شخصی اقدام به ساخت ارز دیجیتالی واقعی از این شخصیت کارتونی پرداخت.

این ارز دیجیتال در حال حاضر با قیمت ۰.۵۸ دلار در بازار حضور دارد و ارزش بازاری بسیار پایین و حدود ۵۸۴ هزار دلاری را در اختیار دارد. بسیاری از کارشناسان بازار نسبت به این نوع پروژه‌ها به سرمایه‌گذاران هشدار داده‌اند چرا که اکثر این پروژه‌ها نوعی اسکم (کلاه‌برداری) هستند و ارز دیجیتال گریمس کوین هیچ ارتباطی با رستوران‌های مک‌ دونالد ندارد.

تغییرات قیمتی دوج کوین

با توییتی که ایلان ماسک درباره خوردن وعده هپی‌میل (Happy Meal) در ۲۵ ژانویه ۲۰۲۲ نوشت، قیمت این میم کوین با حدود ۱۰ درصد افزایش، از ۰.۱۳۳ دلار در ۲۳ ژانویه به ۰.۱۴۱۲ دلار در ۲۸ ‌ژانویه ۲۰۲۲ رسید. دوج کوین در حال حاضر با قیمت ۰.۰۸۸ دلار در بازار معامله می‌شود. این میم کوین در زمان مشابه سال گذشته، قیمت ۰.۱۴ دلار را داشته است که به معنای کاهش ۳۷ درصدی قیمت آن است. دوج کوین در حال حاضر ارزش بازاری معادل ۱۱ میلیارد دلار را دارد.

آیا دوج کوین توسط مک دونالد پذیرفته خواهد شد؟

با وجود توییت‌های میان طرفداران ارز‌های دیجیتال، ایلان ماسک و مک دونالد، این برند زنجیر‌ه‌ای تاکنون پاسخ مشخصی درباره قبول کردن دوج کوین به عنوان وسیله‌ای پرداخت نداده است. با این وجود، طرفداران ارز دیجیتال امید دارند تا این همکاری شکل گیرد تا بتوانند وعده‌های مورد علاقه خود را با دوج کوین خریداری کنند.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.