بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور

صادق ضیاییان  درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۱ دی) با فعالیت سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: جمعه (۲ دی) در جنوب غرب، غرب، بخش‌هایی از جنوب و دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و شنبه (۳ دی) در بیشتر مناطق کشور بجز جنوب شرق هرمزگان و بخش‌هایی از شمال غرب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا طی این مدت در مناطق جنوبی و گرمسیر رگبار و رعد و برق و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف رخ می‌دهد.

وی افزود: یکشنبه (۴ دی) در بخش‌هایی از شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پیش‌بینی می‌شود. دوشنبه (۵ دی) در غالب نقاط کشور جوی پایدار انتظار می‌رود.

ضیاییان گفت: پنجشنبه در ایلام و شمال خوزستان، جمعه در خوزستان، ایلام، لرستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، بوشهر و نیمه‌شمالی و غربی فارس و شنبه در ایلام، لرستان، خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و جنوب و غرب اصفهان بارش از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز (۱ دی) در نوار شرقی، جمعه (۲ دی)  در بخش‌هایی از جنوب غرب و شرق و شنبه (۳ دی) در جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان گفت: پنجشنبه و جمعه شمال و مرکز خلیج فارس و شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲ دی ) کمی ابری تا نیمه‌ابری همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۰ و روز  شنبه ( ۳ دی‌ ) ابری و غبار صبحگاهی و وزش باد ملایم با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا( ۱ و ۲ دی)  بندرعباس با دمای ۲۷ درجه سانتیگراد گرمترین و بیرجند با دمای ۶- درجه سردترین مرکز استان کشور است.

انتهای پیام

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.