بازگشت بیت کوین به ۲۷ هزار دلار و افزایش احتمال رالی صعودی

به گزارش اقتصاد جوان نیوز روز 22 می 2010، جرمی استوردیوانت 10000 بیت کوین (BTC) از لازلو هانیچ در ازای دو پیتزای که به خانه هانیچ تحویل داده شد، دریافت کرد. این تراکنش برای فعالان بازار بسیار پراهمیت است زیرا اولین کاربرد و استفاده رمز ارز در یک مبادله حقیقی بوده است.

اگرچه در سال ۲۰۱۸، تعداد ۱۰ هزار بیت کوین ارزش قابل توجهی داشت، اما در سال ۲۰۱۰، داستان متفاوت بود. در آن زمان، هزینه دو پیتزا تقریباً ۱۰۰۰۰ بیت کوین بود.

ساخت اولین برج بیت کوین در دبی

ساخت اولین برج بیت کوین، یک آسمان خراش ۴۰ طبقه، قرار است انقلابی در صنعت املاک و مستغلات این کشور ایجاد کند. فراتر از یک هتل مجلل، برج بیت کوین نماد ظهور عصر دیجیتال و اهمیت روزافزون ارزهای دیجیتال در زندگی روزمره ماست.

این برج نشانه‌ای از ادغام حوزه املاک دیجیتال و فیزیکی است که به اصول و اهمیت بیت کوین ادای احترام می‌کند. یکی از جنبه‌های نوآورانه این پروژه این است که مهمانان باNFT های انحصاری (توکن‌های غیرقابل تعویض) پاداش می‌گیرند.

هدف این پروژه آموزش و تشویق عموم مردم به مشارکت در فضای دیجیتال است. با اعلام خبر بیت کوین تاور، ارزش این ارز دیجیتال شروع به افزایش کرد.

ثبات بیت‌کوین در ۲۷ هزار دلار همزمان با تحولات سقف بدهی

بیت کوین بیش از دو هفته است که در محدوده ۲۶ هزار و ۵۰۰ دلار تا ۲۷ هزار و ۵۰۰ دلار معامله می‌شود، زیرا نگرانی‌ها در مورد افزایش سقف بدهی ایالات متحده باعث آشفتگی فضای اقتصاد کلان شده است.

https://cdn.yektanet.com/assets/templates/iframe/banner_template.html?v=202304023015

تقسیم شدن نقدینگی یک چالش بزرگ برای بازار کریپتو خواهد بود و رویدادهایی مانند این، چالش را تشدید می‌کند و منجر به کاهش فعالیت و افزایش ناکارآمدی آن می‌شود.

افزایش تاثیر شاخص سنتیمنت در بازار ارزهای دیجیتال نشان دهنده نگرانی‌ها در مورد سقف بدهی و سایر عدم قطعیت‌های اقتصاد کلان است. روایت غالب حاکی از آن است که سرمایه‌گذاران به دلیل ترس و عدم اطمینان پیرامون موضوع سقف بدهی، نقدینگی خود را خارج کرده و در نتیجه بیت  یک حرکت محدود را تجربه می‌کند.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت‌کوین – منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

این ارز دیجیتال در حال حاضر با قیمت ۲۷ هزار و ۲۹۶ دلار معامله می‌شود که نشان دهنده افزایش ۱.۷۶ درصدی در روز سه شنبه است. این ارز دیجیتال به افزایش سود روزانه خود ادامه داد و به بالاترین سطح خود در پنج روز گذشته رسیده است.

این افزایش قیمت ناشی از حس خوش بینی حاکم بر بازار است. بیت کوین با عبور از سطوح مقاومتی ناحیه ۲۷ هزار دلار تا محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ دلار، یک موج صعودی نسبتا قوی را آغاز کرده است.

این پیشرفت قیمت که توسط یک الگوی مثلث متقارن و یک خط روند صعودی حمایت می‌شود، نشان‌دهنده یک حرکت قوی در بازار است. اکنون چشم‌اندازهای بیت کوین در سطح مقاومت ۲۷ هزار و ۶۵۰ دلاری قرار دارند و در ادامه از منظر برخی تحلیلگران، پتانسیل افزایش بیشتر این موج صعودی تا سطح ۲۸ هزار و ۳۰۰ دلار نیز وجود دارد.

شاخص‌های فنی مانند شاخص قدرت نسبی (RSI) و (MACD)  احساسات صعودی را در بازار تقویت می‌کنند. گفتنی است، در حال حاضر RSI  از سطح 50 عبور کرده و در مقابل MACD  همچنان بالای صفر باقی مانده است. علاوه بر این، میانگین متحرک‌نمایی 50 روزه پشتیبانی مهمی را در سطح 26 هزار و 800 دلار فراهم کرده است.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.