بانک‌ها با انجام تعهداتشان، بر روی بزرگترین مشتریان خود سرمایه‌گذاری کنند

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز در نشست هماهنگی اجرایی بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ کشور که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، افزود: امروز در این نشست درباره مفهوم دانش‌بنیانی حرف می‌زنیم و اینکه گفتمان امروز حاکمیت حمایت از دانش‌بنیان‌ها است، موضوعی است که ۱۰ سال قبل خبری از آن نبود.

وی اظهار کرد: هوشمندی کافی نیاز دارد تا دریابیم که آینده کشور در سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان‌ها است تا بتوانیم اقتصاد کشور را به سمت اقتصاد دانش‌بنیان هدایت کنیم.

دهقانی فیروزآبادی، اقتصاد دانش‌بنیان را تنها اقتصادی دانست که سودهای چند ده یا چند صد برابری را محقق می‌کند و ادامه داد: به همین دلیل است که وقتی درباره اقتصاد دانش بنیان حرف می‌زنیم، از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های خلاق حرف نمی‌زنیم، بلکه منظور شرکت‌هایی در حوزه‌های مختلف فناوری چون کشاورزی، سلامت، پزشکی و غیره هستند که محصولاتی با ارزش افزوده بالایی تولید می‌کنند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه قطعا با رشد روزافزون جهان، آینده اقتصاد برای چنین بنگاه‌های دانش خواهد بود، خاطرنشان کرد: لذا قانون تکلیف کرده است که از طریق بانک‌های عامل مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال از محل منابع سپرده‌های پس انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص یابد.

وی تاکید کرد: این عدد، رقم بالایی نیست و اگر به درستی مدیریت شود، موج امید و خوشنامی برای مجموعه‌های بانکی ایجاد خواهد شد و اگر به فکر آینده بانک‌ها و بنگاه‌های مالی هستیم، امروز وقت آن است تا بر روی بزرگترین مشتریان خود یعنی شرکت‌های دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری شود.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها در آینده سرمایه بزرگی خواهند داشت و تصمیم می‌گیرند که منابع خود را در چه بخش‌هایی هزینه کنند.

دهقانی فیروز آبادی اضافه کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی منابع خود را در بانک‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که بیشترین همراهی را داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد که در دی و بهمن ماه جاری جلسه‌ای برگزار  شود که در آن میزان حمایت‌ها از این شرکت‌ها گزارش می‌شود تا در شرایطی که جامعه نیاز به تزریق امید دارد، خبرهای خوبی در این زمینه منتشر شود.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.