بایدن: از کشف اسناد طبقه‌بندی شده در دفترم متعجبم!

به گزارش اقتصاد جوان نیوز ، به نقل از خبرگزاری آناتولی، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه طی یک کنفرانس خبری در اجلاس رهبران آمریکای شمالی در مکزیکوسیتی عنوان داشت: مردم می‌دانند که من اسناد و اطلاعات طبقه‌بندی شده را جدی می‌گیرم.

وی ضمن بیان اینکه نمی‌داند چه چیزی در این اسناد است، تاکید کرد: این اسناد که توسط وکلای شخصی من هنگام تخلیه و پاک‌سازی این دفتر یافت شد، فورا به دفتر ملی بایگانی و مدارک آمریکا تحویل داده شدند و من را نسبت به این قضیه مطلع کردند. بنده از اینکه هرگونه سوابق دولتی در این دفتر پیدا شده، “متعجب” هستم.

سی‌بی‌اس نیوز پیشتر گزارش داد که حدود ۱۰ سند طبقه‌بندی شده از جو بایدن مربوط به زمانی که معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا بود، در “مرکز دیپلماسی و تعامل جهانی پن بایدن”، اندیشکده‌ای در واشنگتن یافت شده است.

همچنین براساس گزارش تلویزیون سی‌ان‌ان، موضوع این اسناد به اوکراین، ایران و انگلیس مربوط می‌شوند.

“مرکز پن بایدن” به اسم بایدن است؛ شخصی که دائما از اواسط ۲۰۱۷ تا آغاز کارزار انتخاباتی‌اش در ۲۰۲۰ از فضای آن استفاده می‌کرد. ریچارد ساوبر، مشاور ویژه جو بایدن در این راستا اظهار کرد: این اسناد کشف‌ شده حاصل درخواست و یا بررسی دفتر ملی بایگانی و مدارک آمریکا نیست. این اسناد در “کمدی قفل‌شده” توسط وکلای شخصی جو بایدن در این اندیشکده یافت شد. این وکلا در این اندیشکده در حین بسته‌بندی پرونده‌هایی بودند که به این اسناد برخوردند. کاخ سفید با وزارت دادگستری و دفتر ملی بایگانی و مدارک آمریکا همکاری می‌کند.

پس از کشف این اسناد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا با اشاره به کشف اسناد طبقه‌بندی شده از جانب جو بایدن، روز دوشنبه در شبکه اجتماعی تروث سوشال نوشت: اف‌بی‌آی چه موقع به خانه‌های جو بایدن یا شاید کاخ سفید حمله خواهد کرد؟ این اسناد قطعا غیرطبقه‌بندی شده نیستند.

انتهای پیام

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.