باید این باخت را فراموش کنیم/ زورمان به ولز و آمریکا می‌رسد

محمود حقیقیان، پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شکست ۶ بر ۲ ملی‌پوشان مقابل انگلیس در بازی اول گروه B رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار کرد: اتفاقات زیادی رخ داد تا این نتیجه به دست بیاید. بازیکنان به نظر روحی و روانی در شرایط خوبی قرار نداشتند و ترکیب تیم ملی هم خوب نبود. کی‌روش تغییراتی صورت داد که به نظر من درست نبود. چند سالی بود که کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده در خط دفاع هماهنگ بودند اما در این بازی استفاده نشدند. جایگاه روزبه چشمی در خط دفاع نبود و این بازیکن در ضربات سر نمی‌توانست عملکرد خوبی داشته باشد. گل‌هایی که ایران خورد، بیشتر از جناحین رقم خورد و مدافعان ما تمرکز لازم را نداشتند.

او با انتقاد به ترکیب تیم ملی و چینش کارلوس کی‌روش در بازی مقابل انگلیس خاطرنشان کرد: میلاد محمدی بازیکن سرعتی و جنگنده‌ای است اما می‌شد از احسان حاج‌صفی در سمت چپ خط دفاع استفاده کرد. تیم ملی از اول با ۲ مهاجم بازی نکرد و طوری بود که ما انگاری از پیش باخته بودیم و می‌خواستیم از انگلیس نتیجه مساوی بگیریم. بازیکنی از ابتدا بخواهد زیر توپ بزند و توپ را دفع کند، نمی‌تواند تمرکز لازم را داشته باشد. ما شروع خوبی در بازی نداشتیم و نتوانستیم روحیه خوبی را روبروی انگلیس ارائه دهیم. خود انگلیس هم فکرش را نمی‌کرد به ایران ۶ گل بزند. جام جهانی جای اشتباه نیست و این مشکلات باعث شد این اتفاقات رقم بخورد.  

این پیشکسوت فوتبال ایران درباره عملکرد سید حسین حسینی اظهار کرد: وقتی بیرانوند اعلام کرد که می‌خواهد از زمین مسابقه بیرون بیاید، خود کی‌روش روی سر خودش زد. مربی‌ها یک سری از بازیکنان را برای خودشان حفظ می‌کنند و روی آن‌ها حساب باز می‌کنند. اگر حسینی از مدت‌ها پیش به عنوان دروازه‌بان اول مشخص می‌شد، می‌توانست روحیه بهتری داشته باشد. حسینی روی گل‌هایی که زمینی دریافت کردیم، می‌توانست تاثیر خودش را بگذارد اما بقیه گل‌هایی که تیم ملی دریافت کرد اگر بیرانوند هم درون دروازه بود، به گل تبدیل می‌شد.

حقیقیان در پایان درباره آینده تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: ما این بازی را باید فراموش کنیم چون هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. این احتمال وجود دارد که انگلیس همه بازی‌های خودش را ببرد. ما باید فکر ۲ بازی آینده باشیم و اگر خوب عمل کنیم، می‌توانیم به دور بعدی جام جهانی صعود کنیم. روی کاغذ، انگلیس می‌تواند ولز و آمریکا را شکست دهد. ما زورمان به ولز و آمریکا می‌رسد و قدرت این ۲ تیم به مراتب پایین‌تر از انگلیس است. اولین کاری که باید بکنیم، این است که تیم ملی بازی مقابل انگلیس را فراموش کند و مشکلات و نقطه ضعف را برطرف کند و بازیکنانی که شرایط بهتری دارند، برای بازی‌های بعدی در نظر گرفته شوند.

انتهای پیام

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.