با انواع گینر آشنا شوید!

پودر گینر چیست؟

در زمینه تغذیه ورزشی، گینر یک مکمل غذایی برای افزایش وزن است. پر کالری است؛ عمدتا از کربوهیدرات ها و پروتئین ها تشکیل شده است. بنابراین باعث افزایش آنابولیسم و ​​رشد عضلات می شود. برخی از این مکمل ها نیز حاوی ویتامین ها و مواد معدنی می باشند.

گینرها برای بدنسازانی که در افزایش وزن مشکل دارند یا افرادی که در حال عضله سازی هستند توصیه می شود. سه نوع اصلی گینر در بازار ارائه می شود:

هاردگینرها، عمدتاً از کربوهیدرات ها تشکیل شده اند.

گینرهای متوسط ​​که حاوی حدود 60 درصد کربوهیدرات هستند.

گینرهای بدون چربی، از نظر نسبت بین کربوهیدرات ها و پروتئین ها متعادل تر هستند (بیش از 40 درصد پروتئین ها)

حال که متوجه شده اید که هدف گینر ارائه حداکثر کالری از طریق دریافت پروتئین و کربوهیدرات است، به سراغ انواع مکمل های گینر در داروخانه آنلاین می رویم.

انواع گینر

به طور کلی گینرها به دو دسته اصلی ویت گینر (افزایش وزن) و مس گینر (افزایش حجم) عرضه می شوند.

مکمل‌های افزایش دهنده وزن

مصرف گینرها، به ویژه افزایش دهنده وزن به شما کمک می کنند تا کالری مورد نیاز روزانه خود را بدون نیاز به خوردن مقدار زیادی غذا، که اغلب دشوار می باشد، دریافت کنید. علاوه بر این، آنها معمولاً با نسبت اندازه گیری شده از پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها تولید می شوند که بدون هیچ زحمتی کالری متعادل و ایده آلی را تامین می کنند.

مکمل‌های افزایش دهنده حجم

به بیان ساده، گینرهای افزایش حجم مکمل های با محتوای کالری بالا هستند. اگر برای ساختن توده عضلانی تمرین می کنید، باید کالری بیشتری نسبت به کالری که می سوزانید مصرف کنید تا مواد مغذی لازم برای ساخت بدنتان را فراهم کنید. مکمل ماس گینر مقادیر کافی و متمرکزی از پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی را فراهم می کنند تا مصرف این کالری ها را آسان تر کنند.

ترکیبات گینر

ترکیبات گینر چیست؟

گینرها سرشار از پروتئین و کربوهیدرات، موثر برای افزایش حجم عضلات هستند. اگر نمی توانید کالری کافی برای افزایش وزن بدن خود مصرف کنید، مصرف آنها توصیه می شوند. محصولات با کیفیتی در بازار پیدا خواهید کرد، اما مراقب ترکیب آنها باشید. در اینجا به طور دقیق ترکیبات گینر را معرفی کرده ایم:

محتوای کالری

ویژگی بارز همه گینرها محتوای کالری بالا است که برای افزایش وزن ضروری است. بسیاری از پودرهای گینر حاوی بیش از سه برابر بیشتر کالری در هر وعده نسبت به پودر پروتئین استاندارد هستند. مقدار زیاد کالری عامل محرک نتایجی است که مصرف کنندگان این مکمل ها در پی آن هستند.

محتوای کربوهیدرات

بر خلاف اکثر پودرهای استاندارد که بیشتر کل کالری خود را از پروتئین دریافت می کنند، محتوای کالری اضافی در گینرها عمدتاً از کربوهیدرات های اضافه شده ناشی می شود. مالتودکسترین، شربت ذرت و سایر مواد قندی اضافی را می توان در این نوع مکمل بدنسازی به وفور یافت زیرا به راحتی هضم می شوند بدون اینکه پودر را خیلی غلیظ یا غیرقابل حل شدن، کنند.

چربی و سایر مواد افزودنی

در حالی که چربی در مقادیر متراکمی مانند کربوهیدرات وجود ندارد، اما محتوای چربی در اکثر مکمل های گینر به طور قابل توجهی بالاتر از پودرهای پروتئین استاندارد است که بیشتر به شکل افزودنی های لبنی هستند. مقدار جزئی کلسترول و سدیم نیز قابل مشاهده است، هرچند که بخشی از هر محصول رژیمی با کالری بالا به شمار می رود.

مواد مغذی اضافه شده

ویژگی بارز گینر خوب، کالری زیاد است، اما این لزوماً به این معنی نیست که همه آنها از نظر تغذیه فاقد ارزش غذایی هستند. برخی از مارک ها حاوی افزودنی های مفیدی مانند ویتامین ها، BCAA، کراتین مونوهیدرات و… هستند که به ارائه یک مکمل غذایی غنی تر کمک می کند.

چرا از گینر استفاده کنیم

چرا از گینرها استفاده کنیم؟

آیا برای پیشرفت در تمرینات عضلانی باید از گینر استفاده کرد؟

اگر در یکی از سه موقعیت زیر هستید، مصرف گینر در کنار وعده های غذایی اصلی خود می تواند کمک شایانی کند:

مورد 1: اشتهای کافی برای رسیدن به کالری ضروری خود ندارید.

مورد 2: زمان برای تهیه وعده های غذایی با کالری کافی ندارید.

مورد 3: امکان جابجایی وعده های غذایی خود را ندارید.

مورد اول یکی از رایج ترین شرایط است. بسیاری از افراد در افزایش وزن مشکل دارند زیرا نمی توانند در طول روز به اندازه کافی غذا بخورند.

گینر افزایش دهنده وزن برای افراد کم وزن

اگر خیلی لاغر هستید یا حتی از نظر بالینی کم وزن هستید، ممکن است پزشک یا متخصص تغذیه به شما توصیه کرده باشد که وزن خود را افزایش دهید. یکی از راه‌های انجام این کار، تمرکز بر روی غذاهای سالمی است که کالری بالایی نیز دارند، مانند محصولات لبنی پرچرب، جو سبوس‌دار و… . با این حال، اگر رژیم غذایی شما به تنهایی به افزایش وزنتان کمک نمی کند، ممکن است یک مکمل گینر ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

بیشتر شیک ها و پودرهای گینر به پروتئین متکی هستند. پروتئین کمک می کند تا به جای چربی اضافی، توده عضلانی بدون چربی بسازید.

هنگام تلاش برای افزایش وزن، مهم است که مکمل های گینر را همراه با غذا مصرف کنید. در غیر این صورت مصرف گینر به تنهایی نتیجه مطلوب را ایجاد نمی کند.

همچنین مهم است که به طور مداوم گینر را مصرف کنید، همچنین ورزش منظم را شروع کنید، در غیر این صورت کالری ها به صورت چربی در بدن شما ذخیره می شوند.

گینر و عضله سازی

اگر به جای جبران کمبود وزن، دوست دارید سریع عضله بزرگ بسازید یا فقط عضله بسازید، ممکن است دوست داشته باشید مکمل افزایش وزن گینر را نیز امتحان کنید.

مصرف پیتزا و غذاهای چرب باید کنار گذاشته شود اما علاوه بر اینکه غذاهای ناسالم را حذف می کنید، باید خود را از نظر میزان پروتئین مصرفی نیز تقویت کنید. پروتئین مهمترین ماده مغذی برای ساخت عضلات است. در ترکیبات گینر مقادیر کافی پروتئین موجود است.

هنگامی که رژیم ورزشی جدید خود را شروع می کنید، احتمالاً باید تعداد دفعات غذا خوردن خود را تغییر دهید. اغلب متخصصان تغذیه توصیه می کنند که سه وعده غذایی بزرگ را به شش وعده کوچکتر تقسیم کنید.

سپس، مطمئن شوید که پروتئین را به هر یک از آن وعده‌های غذایی اضافه می‌کنید. برخی از کارشناسان توصیه می کنند تا 20 گرم پروتئین در هر وعده غذایی ضروری است.

مس گینر بهتر است یا ویت گینر؟

بهترین مکمل گینر تا حد زیادی به استراتژی تغذیه و تمرین شما بستگی دارد. مس گینرها طراحی شده اند تا به شما کمک کنند به راحتی کالری دریافتی روزانه خود را افزایش دهید، که برای هرکسی که می خواهد وزن داشته باشد، خواه عضله، چربی یا هر دو باشد، عالی است. برنامه تمرینی شما و سایر فاکتورهای تغذیه‌ای، مانند کالری دریافتی شما، تعیین می‌کنند که آیا توده‌ای که به دست می‌آورید بیشتر عضله یا چربی است یا خیر.

افرادی که ظرفیت افزایش وزن کمی دارند باید از گینر استفاده کنند. هارد گینر اصطلاحی است که برای دسته افرادی استفاده می شود که علیرغم عادات غذایی سالم، وزن لازم را افزایش نمی دهند. این مسئله می تواند به دلیل متابولیسم بالای بدن یا هر بیماری دیگر باشد. به این تیپ بدنی اکتومورفیک نیز گفته می شود. توصیه می شود که این افراد مکمل های گینر را به عنوان بخشی از برنامه غذایی منظم خود در نظر بگیرند تا بتوانند کالری مورد نیاز خود را برآورده سازند و به سطح مطلوبی برسند.

سخن پایانی

از اینکه تا پایان مطلب ما را همراهی کردید سپاسگزاریم. همان طور که گفته شد انواع گینر به شکل مس گینر و ویت گینر یافت می شوند. به طور کلی برای افزایش حجم عضلانی در بدن استفاده می شود. بنابراین هر علاقه‌مند به تناسب اندام یا بدن‌سازی که می‌خواهد بدنی عضلانی با کمک ورزش و مکمل‌ها در مدت زمان کوتاهی بسازد، گینر بهترین انتخاب است.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.