با کاهش شدید پوند در برابر دلار، بریتانیایی‌ها به بیت‌کوین روی آوردند

به گزارش تجارت‌نیوز، داده‌هایی که برای اولین بار توسط جیمز باترفیل، رئیس تحقیقات بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری دارایی دیجیتال در اروپا، CoinShares به آن اشاره شد، نشان می‌دهد که حجم معاملات بیبیت کوین در چند روز گذشته شاهد یک رشد عجیب در برابر GBP بوده است.

بر اساس داده‌ها، حجم بیت‌ کوین در برابر پوند در ۲۷ سپتامبر بیش از ۱۴۰۰ درصد افزایش یافت و از میانگین ۷۰ میلیون دلار به ۸۸۱ میلیون دلار رسید. در مقابل، حجم معاملات در برابر سایر جفت ارزها مانند دلار، استیبل کوین USDT و یورو در آن روز کمتر بود. به گفته باترفیل، داده‌ها حاکی از تمایل سرمایه‌گذاران به بیت‌ کوین زمانی که یک ارز فیات در معرض تهدید قرار می گیرد، است. اظهارات او به مشاهدات گذشته اشاره دارد که در آن شهروندان بعضی کشورها به دنبال ثبات در بازار کریپتو و بیت‌کوین بودند.

سقوط پوند انگلیس و عملکرد قیمت بیت کوین

بر اساس گزارش CNBC، افت پوند استرلینگ با اعلام دولت بریتانیا در مورد یک برنامه اقتصادی رادیکال در تلاش برای تقویت رشد اقتصاد ایجاد شد. به گفته تحلیلگران، طرحی که شامل کاهش مالیات می‌شود، سرمایه گذاران را هراسان کرد که باعث شد پوند انگلیس در برابر دلار حدود ۳٫۵ درصد کاهش پیدا کند.

این سقوط نزدیک‌ترین قیمت پوند انگلیس به برابری دلار از سال ۱۹۸۵ است. در حالی که نخست‌وزیر جدید بریتانیا، لیز تراس، اقداماتی را برای مهار این وضعیت آماده می‌کند، بانک انگلستان (BoE) هشدار داده است که اقتصاد بریتانیا احتمالاً در حال حاضر در رکود اقتصادی قرار دارد.

در همین حال، بلومبرگ خاطرنشان می‌کند که سقوط نه تنها بر سرمایه‌گذاران تأثیر گذاشته است، بلکه احتمالاً اعتبار دولت بریتانیا را در سطح بین المللی نیز تضعیف کرده است. به گفته تحلیلگران بلومبرگ، «بحران مالی خودساخته» اکنون بازیگران بین المللی را نگران توانایی بریتانیا برای پرداخت بدهی های خود کرده است. آن‌ها اضافه می‌کنند که صاحبان خانه و مشاغل احتمالاً بیشترین بی‌اعتمادی را متحمل خواهند شد.

لینک از تو، پرداخت از ما | ایرانیکارت

لینک از تو، پرداخت از ما | ایرانیکارت

پیشنهاد امروز

yektanet-logo-sign

قیمت بیت کوین (BTC) به سرمایه‌گذاران بریتانیایی هیجان زده پاسخ مثبت داده است. پس از رسیدن به بالاترین سطح هفتگی محلی ۲۰۳۴۶ دلاری به ازای هر داده از CryptoRank در زمان نگارش این گزارش، بیت کوین در حدود ۱۹,۴۰۰ دلار تغییر می‌کند که ۲٫۱۹ درصد در ۲۴ ساعت گذشته و ۱٫۵ درصد در بازه زمانی یک هفته‌ای افزایش یافته است.

پذیرش کریپتو در بریتانیا

در ۹ سپتامبر، دو بیت‌کوینر مأموریتی را انجام دادند تا بازرگانان در بریتانیا را وادار به پذیرش بیت‌ کوین (BTC) کنند. طرفداران بریتانیایی بیت‌ کوین جیمز دوار و MSW به شهری در انگلستان رفتند تا با رستوران‌ها و کافه‌ها صحبت کنند و آن‌ها را متقاعد سازند که بیت کوین را بپذیرند. از ۶۳ مغازه، ۳ مغازه متقاعد شدند و بیت کوین را در محل پذیرفتند.

در مصاحبه ماه آگوست، مدیر اجرایی Coinfirm به کوین‌تلگراف گفت که رویه‌های ضد پول شویی (AML) و احراز هویت (KYC) باعث پذیرش بیشتر رمزارزهای رایج خواهد شد. به گفته این مدیر اجرایی، روند صعودی بعدی توسط یک تصویر رمزنگاری بهبود یافته انجام می‌شود که در آن ترس‌ها از بین می‌روند.

بازارهای نوظهور و پذیرش بیت کوین و سایر رمزارزها

در حالی که پذیرش جهانی به دلیل عوامل ناشی از زمستان کریپتو کاهش یافته است. به نظر می‌رسد بازارهای نوظهور از نظر پذیرش کریپتو، در حالت مشتاق و هیجانی به سر می‌برند. زیرا در شاخصی که پذیرش را اندازه‌گیری می‌کند، این بازارها از کشورهای با درآمد بالاتر پیشی گرفتند.

پلتفرم داده‌های بلاکچین Chainalysis در گزارشی با عنوان «شاخص پذیرش رمزنگاری جهانی ۲۰۲۲» میلیون‌ها تراکنش رمزنگاری را در سراسر جهان، ترافیک وب و سایر معیارهای روی زنجیره را تجزیه و تحلیل کرد تا مشخص کند کدام کشورها از نظر پذیرش ارزهای دیجیتال در صدر قرار دارند.

نتایج نشان می‌دهد که از نظر پذیرش کریپتو، بازارهای نوظهور در خط مقدم هستند. بر اساس این داده‌ها، کشورهای با درآمد متوسط ​​پایین مانند ویتنام، فیلیپین، اوکراین، هند، پاکستان، نیجریه، مراکش، نپال، کنیا و اندونزی در ۲۰ کشور برتر از نظر امتیاز شاخص کلی قرار دارند. ویتنام در رتبه یک قرار دارد. کشورهای با درآمد متوسط ​​بالا مانند برزیل، تایلند، روسیه، چین، ترکیه، آرژانتین، کلمبیا و اکوادور نیز به این فهرست راه یافتند در حالی که ایالات متحده و بریتانیا تنها نمایندگان کشورهای پردرآمد در این فهرست هستند.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.