با ۱۳۸ واحد رشد؛شاخص بورس مثبت ماند

به گزارش خبرنگار اقتصاد جوان به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۹۴ واحد افزایش به ۴۱۴ هزار و ۱۱۳ واحد و شاخص قیمت با ۶۵۲ واحد رشد به ۲۴۶ هزار و ۶۲۶ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۹۵۱ واحد افزایش و شاخص بازار دوم، ۲ هزار و ۳۴۹ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۸۷۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۲ هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین ایران خودرو (خودرو) با ۸۸۸ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۷۹۳ واحد، سایپا (خساپا) با ۳۵۳ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۲۷۰ واحد و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) با ۱۵۹ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۳۰۲ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲۱۷ واحد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۱۹۳ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۹۲ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۱۷۹ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۷۷ واحد و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۱۷۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، سایپا (خساپا)، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و بانک تجارت (وتجارت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۴۰۹ هزار برگه سهم به ارزش هفت هزار و ۷۳۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ١۵ واحد کاهش داشت و به ۱۸ هزار و ۶۵۷ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۲ میلیارد و ۹۷۲ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۷۹ هزار و ۷۶۴ نوبت بود.

بهمن دیزل (خدیزل)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، داروسازی دانا (ددانا)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان) و شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید (گوهران) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، صنعتی مینو (غصینو)، پخش البرز (پخش)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، پویا زرکان آق دره (فزر)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، پلیمر آریا ساسول (آریا) و شرکت سرمایه گذاری صبا (صبا) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.