بدترین نتیجه کشتی آزاد نوجوانان در ۵ سال اخیر/ انتخاب اشتباه ترکان به جای طلایی

به گزارش اقتصاد جوان نیوز ، تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران با سرمربیگری مجید ترکان ضعیف‌ترین نتیجه در ۵ سال گذشته این رقابت‌ها را بدست آورد و با کسب یک مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز از رفتن به روی سکوی اول تا سومی جهان بازماند، این نتیجه در شرایطی بدست آمد که روسیه به عنوان قدرت سنتی کشتی جهان در این مسابقات غایب بود.

این رقابت‌ها با درخشش فوق العاده تیم آمریکا همراه بود، جاییکه آزادکاران آمریکایی با ۴ مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز قاطعانه به عنوان قهرمانی جهان رسیدند، هند با یک طلا و ۵ برنز دوم شد و آذربایجان نیز با ۲ طلا، یک نقره و ۲ برنز بر سکوی سومی ایستاد. قزاقستان نیز هر چند بیشتر از ایران به ۲ مدال طلا رسید اما به دلیل مدال‌های کمتر با ۷ اختلاف امتیاز پنجم شد.

ناکامی کشتی آزاد نوجوانان ایران در شرایطی رقم خورد که تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران سال گذشته و در جریان رقابت‌های جهانی مجارستان با هدایت محمد طلایی هر چند به لحاظ تیمی در همین جایگاه چهارمی قرار گرفت اما بیشترین مدال طلای این مسابقات را آن هم در حضور روسیه بدست آورد. شاگردان محمد طلایی در این رقابت‌ها به ۳ مدال طلا و یک برنز رسیدند، هند و آمریکا به عنوان تیم‌های اول و دوم هر کدام ۲ مدال طلا گرفتند و سهم روسیه نیز فقط یک طلا بود.

محمد طلایی در شرایطی تیمش را عازم رقابت‌های جهانی مجارستان کرد که این مسابقات بدلیل شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰ برگزار نشد و تیم ملی نیز به دلیل کرونا نتوانست اروهای کافی داشته باشد و در شرایط خوبی خود را مهیای حضور در این مسابقات نکرد. با این وجود طلایی از کار برکنار شد و رییس فدراسیون کشتی مجید ترکان را جایگزین طلایی کرد.

اما مجید ترکان به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان نتوانست عملکرد خوبی در رقابت‌های قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان داشته باشد و تیم او در هر ۲ رویداد از رفتن به روی سکو بازماند.

ترکان و کادرش ماه گذشته در رقابت‌های قهرمانی آسیا با اشتباه فاحشی که داشتند، باعث شدند ۲ نماینده ایران به سر وزن نرسند تا تیم ایران در نهایت حتی از رفتن بر روی سکوی اول تا سوم آسیا نیز ناکام بماند و به عنوان چهارمی برسد.

اما مرور نتایج تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان نشان می‌دهد، در سال ۲۰۱۹، در شرایطی که امیر توکلیان هدایت تیم ملی نوجوانان را بر عهده داشت، این تیم پس از روسیه با کسب ۳ طلا و ۳ نقره به عنوان نایب قهرمانی رسید و روسیه با ۴ طلا و ۳ نقره قهرمان شد. این در حالی بود که دست ندادن علی قلی‌زادگان با مربی حریف و اخراج او از این رقابت‌ها باعث شد ۱۰ امتیاز پنجمی او و عنوان قهرمانی تیمی برای ایران از دست برود.

اما بهترین نتیجه سال‌های اخیر تیم ملی نوجوانان در زمان سرمربیگری غلامرضا محمدی و در جریان رقابت‌های جهانی ۲۰۱۸ در زاگرب کرواسی رقم خورد، جاییکه تیم ملی با ۴ طلا و ۳ برنز قاطعانه بر سکوی نخست جهان ایستاد. روس‌ها در این مسابقات از رسیدن به مدال طلا بازماندند و آمریکا نیز با یک طلا، ۲ نقره و ۳ برنز نایب قهرمان شد.

تیم ملی کشتی آزاد سال قبل از آن و در جریان رقابت‌های جهانی ۲۰۱۷ در یونان با هدایت غلامرضا محمدی با یک طلا، یک نقره و ۳ برنز چهارم شده بود.

اما بدترین نتیجه آزادکاران نوجوان ایران طی سال‌های اخیر در جریان رقابت‌های جهانی ۲۰۱۶ بود که شاگردان سید مراد محمدی با یک طلا و ۲ نقره به جایگاهی بهتر از هشتمی جهان نرسیدند. تیم مراد محمدی یک سال قبل از آن و در جریان مسابقات جهانی ۲۰۱۵ با ۲ نقره امیرمحمد یزدانی و عرفان آیینی و ۴ مدال برنز ، نایب قهرمان جهان شده بود.

انتهای پیام

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.