بررسی روند بیت کوین با رسیدن قیمت به 27 هزار دلار

به گزارش اقتصاد جوان نیوز بیت کوین به عنوان رمز ارز پیشگام بازار در چند وقت اخیر شاهد عملکرد کاهشی بوده، به طوری که در زمان نگارش این گزارش، حجم معاملات بیت کوین به 13 میلیارد دلار رسیده است؛ این حجم بالا می‌تواند گام نخست را جهت بازگشت بازار کریپتو به مسیر صعودی خود بردارد.

بیت کوین به عنوان کاتالیزور بازار

این ارز دیجیتال که در سال 2008 توسط فرد یا گروهی ناشناس با نام ساتوشی ناکاموتو اختراع شد، اولین مورد استفاده عمومی خود را در ژانویه 2009 تجربه کرد.

در زمان نگارش این گزارش، ارزش بازار فعلی این رمز ارز به 27 هزار و 635 دلار رسیده که افزایش 1.13 درصدی در 24 ساعت گذشته تجربه کرده است.

مشخصات فنی آن میانگین متحرک 50 روزه نزدیک 27 هزار دلار و میانگین متحرک 200 روزه 21 هزار دلار را نشان می‌دهد که وضعیت این دارایی را در یک خط صعودی مثبت مشخص می‌کند.

شاخص تحلیلی RSI قدرت نسبی 60.19 نشان می‌دهد که به این معناست دارایی مذکور در حال حاضر در منطقه کمی پایین‌تر از اشباع خرید قرار دارد. از سوی دیگر، واگرایی در MACD، خط سیگنال نارنجی را بالای خط روند آبی نشان می‌دهد که نشان دهنده سیگنال فروش قوی در بازه کوتاه مدت است.

بیت کوین از زمان ظهور خود به عنوان یک دارایی رمزنگاری غیرمتمرکز، رهبر اصلی صنعت نوپای ارزهای دیجیتال بوده است. این رمز ارز مهم با سهم بازاری بیش از 40 درصد، دارای تسلط ویژه‌ای بر احساسات و روند بازار است.

مطالعه بیشتر:

روند قیمت بیت کوین پس از کاهش به زیر 28 هزار و 500 دلار

نمودار بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین، منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

با کاهش قیمت این ارز دیجیتال به زیر سطح 29 هزار دلار و افزایش احتمال نزول بیشتر در بازار کریپتو، بسیاری از معامله‌گران سطح 27 هزار و 200 دلار را حمایت موقت بیت کوین می‌دانند.

حمایت فوری 27 هزار و 200 دلار، سطح حساسی برای خریداران بیت‌کوین محسوب می‌شود. در صورت صعود قیمت و حمایت از سطح مذکور، سطح مقاومتی پیش‌روی بیت کوین، بین 27 هزار و 800 دلار تا 28 هزار دلار خواهد بود. گفتنی است، شکست این ناحیه، مسیر بازگشت قیمت به سطوح 28 هزار و 500 دلار هموار می‌کند.

اگر این رمز ارز نتواند از سطح 27 هزار و 200 دلار فراتر رود، در صورت تداوم روند نزولی بیشتر، پشتیبانی فوری قیمت در سطح 25 هزار و 200 دلار قرار دارد. گفتنی است، شکست بیشتر از این سطح، می‌تواند قیمت را تا سطوح 25 هزار دلار و 24 هزار و 200 دلار پایین آورد.

به نظر بیشتر معامله‌گران، حدود نزدیک سطح 25 هزار دلار، حمایت مهمی برای بیت کوین محسوب می‌شود. به طوری که احتمال بازگشت روند این ارز دیجیتال از ناحیه مذکور بسیار بالا است.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.