بررسی روند بیت کوین و بازار رمز ارز با نزدیک‌شدن به هاوینگ 2024

به گزارش اقتصاد جوان نیوز شبکه بیت کوین اخیراً به نقطه عطف 75 درصدی خود رسیده است تا پاداش بلاک بعدی خود را نصف کند و تنها کمتر از 52 هزار و 500 بلاک باقی مانده است که قبل از رویداد کشف شوند. این موضوع نشان دهنده گام دیگری در تکامل بیت کوین همزمان با نزدیک‌شدن آن به حداکثر عرضه 21 میلیون کوین است.

افزایش نهنگ‌های اتریوم (ETH)

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط Santiment، تعداد سرمایه‌گذاران به اصطلاح نهنگ و کوسه ارز دیجیتال اتریوم، طی سال گذشته به شدت افزایش داشته است. روز جمعه، Santiment در توییتی اعلام کرد که تعداد آدرس‌هایی که دارای 1000 اتریوم و یا بیشتر از این مقدار هستند، 380 مورد افزایش داشته است که نشان‌دهنده افزایش 5.7 درصدی نسبت به ابتدای سال است.

تغییرات قابل توجه و مثبت قیمت ارزهای دیجیتال، اغلب قبل از دوره‌های انباشت شدید بوده است. علاوه بر این، پایین آمدن قیمت‌ها در بازار نیز با احتمال وقوع این جهش مطابقت دارد.

شرایط کنونی بازار احتمالاً عامل افزایش نهنگ‌ها و کوسه‌های اتریوم است. سرمایه‌گذاران نهادی و سرمایه‌گذاران خرد می‌توانند از قیمت ارزان فعلی اتریوم استفاده کنند، قیمتی که هنوز 60 درصد پایین‌تر از بالاترین قیمت تاریخ خود در می 2021 است.

این موضوع به نوبه خود ممکن است به فشار صعودی قیمت منجر شود و به طور بالقوه آن را بالاتر برده و حتی سرمایه‌گذاران بیشتری را به بازار جذب کند.

مطالعه بیشتر:

تقویت روند بیت کوین همزمان با افزایش بحران بانکی آمریکا

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین – منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

از نقطه نظر تکنیکال، این ارز دیجیتال با مقاومت فوری نزدیک به سطح 30 هزار دلار مواجه است که به عنوان یک آستانه روانی نیز عمل می‌کند. در سمت دیگر، حمایت قوی را می‌توان در حدود سطح 29 هزار دلار بیت کوین مشاهده کرد.

همچنین خط روند مشخص شده در نمودار نیز مقاومت قابل توجهی نزدیک به سطح 29 هزار و 600 دلار ایجاد می‌کند. با این حال، شاخص‌های فنی مهم مانند شاخص قدرت نسبی (RSI) و اندیکاتور (MACD) هر دو در منطقه خرید قرار دارند و احتمال تداوم روند صعودی را در این رمز ارز تقویت می‌کنند.

در عین حال، میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA) در حدود 29 هزار و 100 دلار قرار دارد که حاکی از روند صعودی بالقوه بیت کوین است.

اگر بیت کوین بتواند از سد مقاومت 30 هزار دلار عبور کند، می‌تواند سطوح مقاومت ناحیه 30 هزار و 400 تا 30 هزار و 800 دلاری را هدف قرار دهد. از سمتی دیگر، اگر بیت کوین از مرز 29 هزار و 100 دلار پایین‌تر بیاید، قیمت ممکن است سطح 28 هزار 800 دلار و سپس سطح 28 هزار و 200 دلار را هدف قرار دهد.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.