برف و باران در جاده‌های ۱۷ استان کشور / سفرهای غیرضروری را لغو کنید

سردار حسن مومنی در گفت‌وگو با اقتصاد جوان نیوز ، درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: گزارش‌های دریافتی از پلیس راه‌ استان‌های سراسر کشور حاکی از آن است که در حال حاضر  شاهد بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های تهران، کردستان، لرستان، همدان، قزوین، البرز، زنجان، قم، فارس، اصفهان، مرکزی، کرمانشاه، کهگیلویه وبویراحمد و چهارمحال وبختیاری هستیم. همچنین در برخی از محورهای استان های ایلام، خوزستان و بوشهر نیز بارش باران گزارش شده است.

وی افزود: لازم است در این شرایط رانندگان از تردد غیرضروری پرهیز کنند. همچنین در طول مسیر نیز با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و از سبقت غیرمجاز پرهیز کنند. همراه داشتن زنجیرچرخ و استفاده از آن در مسیرهای برفگیر الزامی است.

مومنی وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور را روان اعلام کرد و گفت: در شبانه روز گذشته نسبت به روز قبل ترددهای جاده‌ای حدود ۴.۵ درصد کاهش داشته است که بارش برف و باران در این کاهش بی‌اثر نبوده است. در حال حاضر همانطور که گفتم تردد در تمامی محورها روان است و تنها در محدوده کمرد آزادراه پردیس – تهران شاهد ترافیک پرحجم اما روان هستیم.

کدام جاده‌ها مسدود است؟

 رئیس پلیس راه کشور درباره محورهای دارای انسداد نیز گفت: محور قدیم خرم آباد – پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد – پل زال و محور خرم آباد – کوهدشت انجام می‌شود. محور ریگان – ایرانشهر نیز همچنان مسدود است. از دیگر محورهای غیرشریانی مسدود نیز می‌توان به محورهای پونل  – خلخال، جاسک – بشاگرد، ابهر – خدابنده،   لاسم – ارجمند، وازک – بلده، سروآباد – پاوه، سی سخت – پادنا، محور جدید هشتگرد – طالقان، شمشک – دیزین و گنجنامه – تویسرکان اشاره کرد.

وی بار دیگر از مردم خواست که از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و گفت: در صورت الزام به سفر لازم است رانندگان قبل از شروع سفر با شماره ۱۲۰ تماس گرفته و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور مناسب‌ترین مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

انتهای پیام

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.