بورس در آستانه سقوط به کانال جدید

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز به نقل از تجارت نیوز ، شاخص کل بورس امروز نیز همانند روزهای اخیر روند نزولی داشت. شاخص کل بورس امروز با افت هزار و ۱۵۶ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۰۳ هزار واحدی رسید. همچنین شاخص هم‌وزن نیز همانند شاخص کل رفتار کرد و با افت ۳۱۹ واحدی به محدوده ۳۷۵ هزار واحدی رسید.

خروج پول حقیقی از بازار سرمایه به ۳۲۵ میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات بازار برابر با ۱،۸۸۴ میلیارد تومان شد. امروز نیمی از نمادهای بازار مثبت و نیمی دیگر منفی بود.

امروز نمادهای خاور، شپنا، شستا، وطوبی، بپاس، وامید بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. همچنین بیشترین ارزش بازار متعلق به نمادی فارس، فولاد، میدکو، فملی، کگل و مارون بود. همچنین بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها به نمادهای وطوبی، کشرق، شاوان، شتران، شفن و زاگرس رسید.

بورس در آستانه سقوط به کانال پایین‌تر

دولت سیزدهم وعده‌های بسیار زیادی درخصوص حمایت از بورس داد. اما در یک سال و دو ماه اخیر بازدهی شاخص کل بورس منفی بود و تنها در چند ماه ابتدایی شروع به کار دولت، بازار سرمایه مثبت شد و پس از روند منفی و نزولی به خود گرفت.

شاخص کل بورس در یکسال و دو ماه اخیر از محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی افت کرده و امروز در آستانه سقوط به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی است. اگر شاخص به محدوده یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی وارد شود، وضعیت بازار و معاملات بسیار وخیم‌تر می‌شود.

البته این افت شاخص بلافاصله پس از صحبت‌های وزیر اقتصاد و اعلام حمایت بلند مدت اتفاق افتاد که برخی از کارشناسان و فعالان بازار سرمایه عقیده دارند که افت ناشی از بی‌اعتمادی سهامداران است. یعنی سهامداران و سرمایه‌گذاران بورسی ترس افت بیشتر دارند چرا که در برخی از موارد با اعلام حمایت مسولان از بورس، نقدینگی توسط حقوقی‌ها از بازار خارج شده و بازار سرمایه شاهد افت بیشتر بوده است.

به هر حال دولت سیزدهم وعده حمایت از بورس را داده بود و این ریزش خبر از عدم حمایت مسولان می‌دهند. انتظار می‌رود که مسولان کشور حداقل به نیمی از وعده‌های خود در جهت ترمیم بورس عمل کنند.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.