بیش از 80 هزار نفر در پویش کتابخوانی (هی سطوری )شرکت کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در نشست «کتاب، نوجوان و تربیت» اعلام کرد: تاکنون بیش از 80 هزار نفر در پویش کتابخوانی هیسطوری شرکت کردند.

به گزارش فاطمه مکتبی خبرنگارپایگاه خبری اقتصاد جوان«اصغر باقرزاده» با بیان اینکه کتاب، کلمه مقدسی است، خاطرنشان کرد: قرآن کریم، کتابی است که بر همه کتاب‌های دیگر چیره شده و بنابراین آورنده آن هم به همه پیامبران دیگر چیره است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در خصوص تربیتی که کتاب می‌خواهد انجام دهد، گفت: آنچه مورد توافق بسیاری از متفکران می باشد این که تربیت، یک جوشش درونی است و از درون باید اتفاقاتی بیفتد که بگوییم فرد، تربیت یافته است.

باقرزاده افزود: از لحظه‌ای که فرد، دانشی را پیدا می‌کند، لحظه شروع تربیت یک فرد است و باید ببینیم آیا کتاب می‌تواند این کار را انجام دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در خصوص واژه نوجوان هم اظهار کرد: شرایط نوجوانان امروز متفاوت از نسل گذشته است.

وی با اشاره به نمونه‌های موفق در تربیت نوجوانان با استفاده از کتاب تاکید کرد: زبان در کتابخوانی باید حفظ شود و اگر زبان حفظ شود، کار تربیتی هم انجام می‌شود.

وی در خصوص پایین بودن سرانه مطالعه خاطرنشان کرد: قیمت کتاب در سال جاری ۴۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و ۱۷ درصد نیز کاهش عنوان کتاب داشته‌ایم.

باقرزاده با بیان اینکه سال گذشته ۴۳ درصد مربوط به تالیف و ۵۳ درصد مربوط به ترجمه کتاب بوده است ابراز کرد: بنابراین چگونه می‌توان کتاب را مطالعه کرد و بچه را نیز با استفاده از این کتاب تربیت کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال ۵۷ درصد مربوط به تالیف و ۴۳ درصد مربوط به ترجمه کتاب بوده که باید مراقبت شود و از ترجمه کتاب‌هایی که مخالف فرهنگ و امور تربیتی ما هستند باید جلوگیری شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی پویش (هیس‌طوری) با مشارکت حوزه هنری و مجموعه‌های دیگر خاطرنشان کرد: این‌پویش مربوط به مطالعه کتاب‌های سرگذشت استعمار در ایران است که ۸۰ هزار نفر تاکنون در این همایش شرکت کرده‌اند و جوایز متعددی نیز برای این پویش در نظر گرفته شده است.

باقرزاده با بیان اینکه طنز دفاع مقدس خیلی جا افتاده و بچه‌ها علاقه‌مند شده‌اند، افزود: بنابراین مطالب دیگری را هم به سبک طنز می‌شود نوشت و در اختیار بچه‌ها قرار داد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: خودمان هم باید کتاب بخوانیم و معلمان و والدین هرچه کتاب بخوانند برای فرزندان هم خوب است و ترویج می‌شوند.

وی در خصوص جشنواره دانایی، توانایی اظهار کرد: این هم شیوه‌ای برای ترویج کتابخوانی در بین نوجوانان است.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.