تاثیر گزارش مشاغل ایالات متحده بر قیمت بیت کوین

به گزارش اقتصاد جوان نیوز داده‌های جديد وزارت کار آمریکا که توسط سیاست‌گذاران فدرال رزرو ایالات متحده به دقت بررسی می‌شوند، بسته به اینکه چگونه و آیا بر انتظارات مبنی بر افزایش بیشتر نرخ بهره بانک مرکزی تأثیر می‌گذارد، می‌تواند باعث نوسان در بازار بیت کوین شود.

بر اساس مجموعه‌ای از نظرسنجی‌های انجام‌شده از اقتصاددانان مختلف، مشاهده می‌شود که بازار کار ۱۹۳ هزار شغل در ماه مه اضافه کرده است که سرعت آن اندکی کندتر از سرعت ۲۵۳ هزار شغلی است که در آوریل اضافه شده بود.

در همین حال، نرخ بیکاری بالاتر از سطح پیش‌بینی‌شده و ۳.۵ درصد از پایین‌ترین سطح ماه گذشته (۳.۴ درصد) بالاتر خواهد بود و سرعت رشد درآمد در ماه‌های گذشته از ۰.۵ درصد به ۰.۳ درصد نیز تعدیل می‌شود.

یکتانت

اگر داده‌ها همانطور که انتظار می‌رود منتشر شوند، نشان می‌دهد که بازار کار ایالات متحده همچنان به‌خوبی در حال حرکت است و این ایده را که ایالات متحده در حال نزدیک شدن به شرایط رکود است به تعویق می‌اندازد.

گفتنی است اگر نرخ بیکاری باعث شود بازارها شروع به بازسازی انتظارات برای انقباض بیشتر از سوی فدرال رزرو کنند، این موضوع می‌تواند بر روی ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین نیز تأثیر بگذارد.

اما داده‌های اخیر نشان می‌دهد که حتی اگر گزارش مشاغل جمعه بالاتر از انتظارات باشتد، ممکن است تاثیر چندانی بر بیت کوین نداشته نباشد.

جدول احتمال افزایش نرخ بهره، بیت کوین
جدول احتمال افزایش نرخ بهره در این ماه

توقف موضع تندرو فدرال رزرو

فیلیپ جفرسون، سیاست‌گذار و از اعضای فدرال رزرو و نایب رئیس آن، روز چهارشنبه اعلام کرد که ترجیح می‌دهد فدرال رزرو چرخه افزایش نرخ بهره خود را در نشست آتی این ماه متوقف کند.

جفرسون گفت: عدم افزایش نرخ در جلسه آتی به کمیته این امکان را می‌دهد که قبل از تصمیم گیری در مورد میزان تثبیت بیشتر سیاست، داده‌های بیشتری را جمع‌آوری کند.

اظهارات او بازتاب همان چیزی بود که اخیراً توسط جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در سخنرانی ماه گذشته بیان شده بود. از طرفی پاول نیز تمایل به مشاهده اثر ۱۵ ماه گذشته کاهش نرخ بهره و همچنین نگرانی در مورد شرایط سخت‌تر اعتباری بانک‌ها در پی بحران‌های اخیر را به عنوان دلایلی برای احتیاط بیشتر ذکر کرد.

با توجه به CME’s Fed Watch Tool، بازارهای آتی نرخ بهره ایالات متحده حاکی از آن است که با وجود این که برخی از سیاست گذاران فدرال رزرو ترجیح خود را بر ادامه انقباض اعلام کرده‌اند، احتمال 80 درصدی وجود دارد که فدرال رزرو نرخ‌های بهره را در سطح 5.0-5.25 این ماه بدون تغییر نگه دارد.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.