تتر، پر‌استفاده‌ترین استیبل‌کوین در تراکنش‌های غیرقانونی طی سال گذشته!

گزارشی که اخیرا‌ً توسط تی‌آرام لبز (TRM Labs) منتشر شد نشان داده است که USDT شرکت تتر، بزرگ‌ترین استیبل‌کوین در صنعت ارزهای دیجیتال، پر‌استفاده‌ترین استیبل‌کوین در تراکنش‌های غیرقانونی طی سال ۲۰۲۳ بوده است.

به گزارش این شرکت، ۱۹.۳ میلیارد دلار USDT در جریان معاملات غیرقانونی مورد استفاده قرار گرفته است.

البته لازم به ذکر است که حجم کلی تراکنش‌های مرتبط با اهداف غیرقانونی به دلیل افزایش روزافزون تحریم‌های دارایی‌های دیجیتالی کاهش یافته است. تی‌آرام لبز اعلام کرده که ۱.۶ درصد از حجم تراکنش‌های Tether به جریان‌های غیرقانونی مرتبط بوده است.

طی سال گذشته، تأمین مالی تروریسم نیز با استفاده از USDT در بلاکچین ترون رونق گرفت. به گزارش تی‌آرام لبز، تعداد آدرس‌های تتر TRC-۲۰ مرتبط با کمپین‌های تأمین مالی تروریسم ۱۲۵ درصد افزایش یافته است.

ترجیح تتر مبتنی بر ترون، به ثبات و کارمزدهای پایین بلاکچین آن نسبت داده می‌شود. بیشتر کمک‌های اهدایی به این آدرس‌ها کمتر از ۵۰۰ دلار بوده و در حدود ۴۰ درصد از این تراکنش‌ها ۱۰۰ دلار یا کمتر جابه‌جا شده است.

شرکت تتر، محتویات ارائه‌شده در گزارش تی‌آرام لبز را رد و استدلال کرده است که این اعداد به دلایل متعددی ممکن است اشتباه تخمین زده شده باشند.

یکی از سخنگویان تتر که نامش فاش نشد، در پاسخ به بلومبرگ گفت:

ارقام معاملات اغلب به دلیل تفسیر نادرست از داده‌ها اغراق‌شده هستند. در چنین گزارش‌هایی فرض بر این است که اگر یک سرویس، بخش کوچکی از وجوه غیرقانونی را دریافت کند، همه وجوه موجود در این سرویس غیرقانونی هستند.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.