تحرک مشکوک بیت کوین‌های قدیمی پس از ۱۲ سال

به گزارش اقتصاد جوان نیوز پس از دوازده سال و در پنجشنبه هفته گذشته، تعدادی بیت‌ کوین‌ که در سال ۲۰۱۱ میلادی خریداری شده بودند، از یک کیف‌پول قدیمی به آدرس جدیدی منتقل شدند.

جابه‌جایی پس از دوازده سال

در روز پنجشنبه، بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳۹ عدد بیت کوین که متعلق به آدرس 1H1Ab6 بودند به آدرس کیف‌پول سگویت (SegWit) منتقل شده‌اند. این سرمایه‌گذار که بیت‌ کوین‌های خود را به‌مدت دوازده سال نگهداری کرده بود، این بیت کوین‌ها را در ماه جون سال 2011 میلادی خریداری کرده و آن زمان مجموعا 2250 دلار برای خرید آنها هزینه کرده بود. گفتنی است، در قیمت فعلی بیت کوین (26906 دلار)، ارزش این بیت کوین‌ها معادل 3.5 میلیون دلار است.

تحرک عرضه‌های قدیمی بیت کوین

در بازار ارزهای دیجیتال، بیت‌کوین‌هایی که معمولا متعلق به پنج تا هفت سال گذشته هستند، با نام عرضه قدیمی (Ancient Supply) شناخته می‌شوند. در دو سال اخیر، جابه‌جایی‌های متعددی توسط بیت کوین‌های قدیمی شکل گرفته است. بر اساس گزارش Glassnode در سال جاری میلادی، ۳۲۰۰ بیت کوین قدیمی از خواب برخاسته‌اند و هزار و صد عدد بیت کوین از این تعداد، متعلق به سال‌های پیش از ۲۰۱۳ بوده‌اند.

برای مثال، کیف‌پولی که در اکتبر سال ۲۰۱۰ افتتاح شده بود، در مارچ سال گذشته میلادی، ۴۲۹ عدد از این ارز دیجیتال خود را که با قیمت ۰.۱۹ دلار خریداری کرده بود، به فروش گذاشته است. در فوریه سال جاری میلادی نیز، یک کیف‌پول رمزارزی که متعلق به دوران فعالیت ساتوشی بود، ۴۱۲ بیت کوین را با ارزش حدودی ۹.۶ میلیون دلار و بعد از یک دهه، جا‌به‌جا کرده است.

دلیل این جا‌به‌جایی‌ها چیست؟

نمی‌توان گفت که سرمایه‌گذاران موضع خود را نسبت به این ارز دیجیتال تغییر داده‌اند و یا اینکه به دلیل شخصی تصمیم به فروش یا انتقال دارایی‌های خود کرده‌اند. بر اساس دیدگاه تحلیل‌گر‌ان درون زنجیره‌ای، فروش کوین‌های خفته بعد از ۱۵۵ روز به‌ندرت رخ می‌دهد. اما زمانی که این کوین‌های خفته به فروش می‌رسند، ممکن است نشان دهنده تغییر موضع سرمایه‌گذاران نیز باشد.

بسیاری باور دارند که تنها ۳۶۵ هزار عدد از این ارز دیجیتال که متعلق به زمان عرضه حدود ۴.۲۵ میلیون عددی توسط ساتوشی ناکاموتو بوده‌اند، دست نخورده باقی مانده و دیگر بیت کوین‌ها به فروش رسیده‌اند.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.