تغییرات جدید در هرم قدرت عربستان/ جای پای پسران سلمان محکم‌تر شد

به گزارش ایسنا، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان با صدور فرمانی محمد بن سلمان، فرزند خود و ولیعهد این کشور را به ریاست شورای وزیران این کشور منصوب کرد.

براساس فرمان سلمان بن عبدالعزیز همچنین خالد بن سلمان، فرزند دیگر او و برادر محمد بن سلمان به عنوان وزیر دفاع منصوب شده است.

پیش از این ریاست شورای وزیران عربستان بر عهده پادشاه این کشور بود که عالی‌ترین مقام در هرم قدرت در عربستان سعودی محسوب می‌شود.

تا پیش از این دستور، محمد بن سلمان علاوه بر سمت ولیعهدی، وزیر دفاع این کشور نیز محسوب می‌شد که با تغییرات جدید، اکنون جای او را برادر کوچکترش گرفته است.

در سال‌های اخیر به دلیل بیماری و کهولت سن سلمان بن عبدالعزیز، عملا قدرت در اختیار محمد بن سلمان بوده است و وی رسما حاکم دوفاکتو عربستان محسوب می‌شود. با احکام جدید جایگاه بن سلمان در ساختار قدرت عربستان سعودی محکم‌تر شد.

انتهای پیام

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.